Aviseringar
Rensa alla

Hur det kommer sig att man röker laglig cigarett och blir en rökare ?


Ämnesstartare

Det jag har uppfattat med mina egna ögon och med aspekter från rökare är att man blir en rökare genom umgänget.

Tex att ens kompisar är rökare vilket gör att man vill vara social och känna samhörighet och sedan upptäcker man att det är stressdämpande för stunden osv..

Eller vad säger ni [smile] ?

Själv är jag ingen rökare.

munnen full med cigg.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

kanske det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm det plus att det ser "ballt" ut,case closed!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amason:

Eller vad säger ni

Så är det, folk börjar röka för att de tycker det ser häftigt ut att ha en pinne i munnen.
Då de inser att det ser ganska löjligt ut så är det för sent, då blir det väldigt jobbigt att sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oftast så börjar man röka när man är liten och då tänker man inte efter lika mycket och särskilt inte på konsekvenserna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är impulsgenen. Samma gen som tvingar vissa att äta choklad fast det är det sista de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Oftast så börjar man röka när man är liten och då tänker man inte efter lika mycket och särskilt inte på konsekvenserna.

Vilken ålder anser du vara liten ?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Så är det, folk börjar röka för att de tycker det ser häftigt ut att ha en pinne i munnen.
Då de inser att det ser ganska löjligt ut så är det för sent, då blir det väldigt jobbigt att sluta.

Det tämmer det med. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

Nej, det är impulsgenen. Samma gen som tvingar vissa att äta choklad fast det är det sista de vill.

Ja.. men nån gng så började de äta choklad..[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är inget nytt precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amason:

Vilken ålder anser du vara liten ?[smile]

För min del så var det 13.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Amason: Vilken ålder anser du vara liten ?

För min del så var det 13.

Jo då är man faktiskt liten.. [cute]

Är man i den ålderna så ser man konsekvenser osv men man tar inte till sig dem riktigt, hjärnan är inte såpass utvecklad för att förstå saker som man skulle förstå annorlundare i högre ålder. Och nu tänker jag på annat med.. Därför så kritiserar jag inte folk under 15 år på samma sätt.. det går bara inte med tanke på dennes kapacitet..

[smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Amason:

Pladder

Var god multiposta inte. Om du trycker på plusset vid din post så kan du trycka på "ändra" och på så vis lägga till ny information istället för att skapa ett flertal poster i rad.

För att vara on topic, jag tror precis som du gör att det har med umgänget och en känsla av tillhörighet att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

För min del så var det 13.

din avatar förstör allvaret i dina kommentarer ibland [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amason:

.. Därför så kritiserar jag inte folk under 15 år på samma sätt.. det går bara inte med tanke på dennes kapacitet..

Det finns faktiskt människor som är över femton som börjar röka, alla tänker och mognar olika... Jag tycker det är upp till var och en att välja själv men just cigaretter ger en ingenting egentligen om man tänker tillbaka till just den dagen då man tog sin första cigarett, jag tvivlar på att någon tyckte det smakade gott. Det ger egentligen bara ett beroende och en massa äckliga konsekvenser.


   
SvaraCitera