Aviseringar
Rensa alla

Hur döda applet?


Ämnesstartare

Om man startar en applet så ligger den ju och kör några minuter, vilket är jävligt irriterande när man vill updatera den i webläsaren när man gör nån ändring? kan man avsluta alla applet som kör på nå vis?


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför kan du inte fucking googla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Varför kan du inte fucking googla?

hittar du nå resultat på google?


   
SvaraCitera

jaag_91_:

hittar du nå resultat på google?

Jag hittar en massa när jag söker på "kill applet", "close applet" och dylikt.

Det har så vitt jag minns aldrig hänt att jag inte kunnat finna hjälp för datorrelaterade problem med hjälp av google.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Jag hittar en massa när jag söker på "kill applet", "close applet" och dylikt

ja, det står hur man dödar dom med kod, i appleten... problemet jag har att jag måste döda processen, hittar inget om det


   
SvaraCitera
Gifted

jaag_91_:

problemet jag har att jag måste döda processen, hittar inget om det

Döda java?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Döda java?

är det det ända sättet? då dödar man även neatbeans [sad]


   
SvaraCitera
Gifted

jaag_91_:

är det det ända sättet?

ingen aning, men det är väl din Jvm som hakat upp sig.. det är väl olika trådar/processer så är det inte bara att döda rätt ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

ingen aning, men det är väl din Jvm som hakat upp sig.. det är väl olika trådar/processer så är det inte bara att döda rätt ?

jo men jag hittar ingen process med relevant namn, kanske går det att göra en applet som dödar alla pågående applet? fast det skulle ju kunna vara en säkerhetsfråga, vette fan hur man ska göra.

Vid vissa tillfällen går det ju inte att köra direkt från netbeans, då måste man köra i webläsaren, lite irriterande att man måste stänga webläsaren och vänta ett antal minuter för att ändra en lite kodsnutt


   
SvaraCitera
Gifted

jaag_91_:

lite irriterande att man måste stänga webläsaren och vänta ett antal minuter för att ändra en lite kodsnutt

kan du inte köra google chrome? varje tab = egen tråd.. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

kan du inte köra google chrome? varje tab = egen tråd.. ?

Näe det startas bara en per webläsare... man kan ha en för firefox, en för netscape, en för IE, en för opera osv... men det blir så mycket att ha öppet [sad]


   
SvaraCitera

Rodja:

Varför kan du inte fucking googla?

Vi kan ju alltid stänga ner denna forums del och göra en låst klistrad tråd där dt står "google is your friend... always" lr så slutar du leka viktig och skiter i att skriva i trådar om du inte något om datorer.


   
SvaraCitera

Keikun:

Vi kan ju alltid stänga ner denna forums del och göra en låst klistrad tråd där dt står "google is your friend... always"

[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera