Aviseringar
Rensa alla

hur dövar man sitt samvete?[sad]


Ämnesstartare

Paseo:

fick inte alls dåligt samvete eftersom pengarna som ska gå till välgörenhet inte går till välgörenhet ändå. S

Majblommans gör. Och kyrkans. Folk som går ur svenska kyrkan är så jävla korkade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvarting explorer och du är som ny.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Folk som går ur svenska kyrkan är så jävla korkade

Nä, mer korkat att vara med om man ej är kristen ju [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Nä, mer korkat att vara med om man ej är kristen ju [crazy]

Nä. Pengarna går ju till dem som inte får hjälp av soc och då ska man inte vara knusslig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä. Pengarna går ju till dem som inte får hjälp av soc och då ska man inte vara knusslig.

För din kyrkoskatt sköter vi bl.a.:
mässor, andra gudstjänster, familjegudstjänster, specialgudstjänster, övning, planering, dop, förberedande samtal, hembesök, uppföljning, vigslar, vigselsamtal och övning, konfirmation, jordfästningar, hembesök och stöd i sorg, planering av begravningar, arbetskonferenser, arbetsgrupper, projektgrupper, utvecklingssamtal, församlingsrådets sammanträden, samarbete med myndigheter, korrespondens, underhåll av kursgården Nilsasgården, arbetsledning, arbetshandledning, pastorsexpeditionen, medlemsregistret, korrespondens med myndigheter, kundservice, släktutredningar, släktforskning, pensionärsverksamhet, pensionärsläger, verksamhet på åldringshem, pensionärshem, och servicehem, andakter, nattvard och enskilda besök på åldringshemmet, HVC- sjukhuset och servicehusen Linda och Elsie (där den kyrkliga samfälligheten är permanent styrelsemedlem i stiftelsen som upprätthåller servicehusen), samtalsgrupper, församlingsaftnar, enskild själavård, hembesök, stödjande verksamhet, nätverkssamarbete, rådgivning, samarbete med myndigheter och frivilligorganisationer, sorgegrupper, stöd till arbetslösa mfl., andel i själavårdstelefon, diakonisyförening, stöd till internationell diakoni, församlingsrådets katastroffond, stöd till barn och ungdomar, familjer, medverkan vid veteranverksamhet och invalidläger, träffpunkter, kurser, konfirmandläger, utbildning av hjälpledare, föräldrasamlingar, studiegrupper, bibelstudier, föredragsserier, diskussionsgrupper för män och för kvinnor, arrangerande av församlingsresor och -utfärder, familjeveckoslut, samarbete med familjevård, mamma- barnklubbar, kyrkvandringar för förskolbarn, busstransporter för skol- och daghemsgrupper, söndagsskola, sammankomster för föräldrarna, dagklubbar, utfärder, föräldrasamlingar, fester, samarbete med lågstadieskolorna, morgonsamlingar, eftermiddagsklubbar, barnläger, tonårsläger, konfirmandläger, lägerskolverksamhet, barnkörer, regelbundna ungdomskvällar, resor, kontakter, besök i lågstadieskolorna, högstadiet och gymnasiet, missionskretsar, missionsring, utställningar, information, kontakter med vårdpersonal, kyrkokör, barnkör, mittemellankör, konserter, samarbete med musiklivet på orten, allsångstillfällen, musikundervisning, instrumentvård, information, annonsering, utgivning av S:t Sigfrids Kungörelser, prenumeration på Kyrkpressen till församlingsmedlemmarna, övriga publikationer, församlingens hemsida, pilgrimsvandring, medverkan vid aktiviteter i samhället.Listan går att förlänga. Men du hiffade nog redan.

MAN KANSKE EJ VILL STÖDJA ALLT KYRKOTRAMS UTAN KAN SKÄNKA PENGAR DIREKT TILL ORGANISATIONER SOM EJ BLANDAR IN RELIGION I DET HELA. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Folk som går ur svenska kyrkan är så jävla korkade.

Wat

Kan jag inte ge mina pengar till någon jag litar på istället för kristna muppar?

isola:

Pengarna går ju till dem som inte får hjälp av soc och då ska man inte vara knusslig.

Och en smula indoktrinering såklart, men det har ju ingen dött av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

NSKE EJ VILL STÖDJA ALLT KYRKOTRAMS UTAN KAN SKÄNKA PENGAR DIREKT TILL ORGANISATIONER SOM EJ BLANDAR IN RELIGION I DET HELA. [no-no]

Vilka då? Det är ju just svenska kyrkan och majblomman som finns som pålitliga alternativ när ingen annan hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

MAN KANSKE EJ VILL STÖDJA ALLT KYRKOTRAMS UTAN KAN SKÄNKA PENGAR DIREKT TILL ORGANISATIONER SOM EJ BLANDAR IN RELIGION I DET HELA.

Och därför ska man heller aldrig handla på Myrorna eller ge pengar till frälsningsarmén. Myrorna är egentligen en del av Frälsningsarmén, och Frälsningsarmén är småhomofobiska as.

Samma sak med scouterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vilka då?

Vad sägs om att faktiskt bara ge pengar till någon?

Eller då måste man ju interagera med de fattiga barnen, äckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Vad sägs om att faktiskt bara ge pengar till någon?

Min familj fick bidrag av Majblomman en gång, det var bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Och en smula indoktrinering såklart, men det har ju ingen dött av.

Nä så är det inte. Det är ingen som tvingar dig att tro, eller sjunger för dig, eller någonting sådant när du söker hjälp där. Uttala dig ej om saker du inte vet någonting om plis. Att få hjälp av kyrkan är inte detsamma som att gå på gudstjänst.

http://www.dn.se/sthlm/socialen-skickar-fattiga-till-kyrkan-for-att-fa-hjalp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Min familj fick bidrag av Majblomman en gång, det var bra.

Ja fast vi snackar ju om svenska kyrkan nu, om jag måste välja mellan att ge någon krona per år till insutition jag mår illa av eller att faktiskt ge en jävla track suit (har hört att det är sånt fattiga barn bär) till någon unge så väljer jag nog att själv ge något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att få hjälp av kyrkan är inte detsamma som att gå på gudstjänst.

Men de pengar jag ger till kyrkan via skattemedel går till indoktrinering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Men de pengar jag ger till kyrkan via skattemedel går till indoktrinering.

På vilket sätt skulle de göra det? Kyrkan tvingar sig inte på någon. På många dop och bröllop nuförtiden har ju det mesta i talet om Gud tagits bort.


   
SvaraCitera