Aviseringar
Rensa alla

Hur energimedveten är du?


Ämnesstartare

Bell:

allvarligt?

Kan du utveckla vad du menar Tumme upp


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Sägmig:

Kan du utveckla vad du menar Tumme upp

Varför skulle en inte bry sig? Energiförbrukningen (egentligen omvandlingen eftersom energi aldrig kan förbrukas...) påverkar ju mänsklighetens framtida existens. Om en inte bryr sig om det behöver en iofs inte bry sig om energi och hur den används Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: men inte orkar bry mig pga är la sjukt egoistisk och såväl vet att framtiden våra generationer efter går till mötes ej påverkar mig.

Är du samma S3ON som grinade över att solrosor dör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Visste ni att en Iphone drar mer energi än en kombinerad kyl och frys? Om inte, så är det kanske dags att börja fundera kring hur mycket el dina prylar faktiskt drar!

Som står längst ner i artikeln - uppgiften är redigerad 4 nov -14.

Zymba: Är påläst och tänker ALLTID på att spara energi!

Tänker väldigt mycket på att spara energi- Hela huset består ENBART av lågenergilampor och LED-lampor. Hela huset värmer jag upp med luftvärmepump och egensågad ved i öppna spisen riktigt kalla dagar.

Jag tom cyklar hellre än att jag går eftersom kroppen förbrukar mer energi när jag går än när jag cyklar. Självfallet skulle jag inte ens komma på tanken på att varken jogga eller löpa eftersom löpningen förbrukar massor av energi. Cool
Gå på gym är väl den absolut värsta energislösandet. Då är det mycket bättre att ligga på soffan och slappa och spara energi.  Tumme upp  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Varför skulle en inte bry sig? Energiförbrukningen (egentligen omvandlingen eftersom energi aldrig kan förbrukas...) påverkar ju mänsklighetens framtida existens. Om en inte bryr sig om det behöver en iofs inte bry sig om energi och hur den används Party

Nej det påverkar inte framtidens existens 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög:

blir disken ren om man diskar kallt?

ja d e väl inte meningen vattnet ska lösa upp bara skölja av


   
SvaraCitera
b1son

amsi:

ja d e väl inte meningen vattnet ska lösa upp bara skölja av

hm ksk ja diskar kasst, tkr d e svårt att få bort fett m varmvatten + diskmedel så :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böghög:

hm ksk ja diskar kasst, tkr d e svårt att få bort fett m varmvatten + diskmedel så :s

vad gör du för fel då jag bara skrubbar 1 massa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Är du samma S3ON som grinade över att solrosor dör?

Jaa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: man behöver inte ha vatten på som niagarafall+man kan diska i kallvatten

Antar att du menar att du diskar i hett vatten occh sköljer i kallt vatten. Det bästa är att lägga ner disken i hett vatten och låta den ligga några minuter och sedan diska den och skölja i kallt vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle ej använda kallvatten pga blir ej lika rent. Skulle ej tvätta händerna i kallvatten heller av samma orsak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Antar att du menar att du diskar i hett vatten occh sköljer i kallt vatten. Det bästa är att lägga ner disken i hett vatten och låta den ligga några minuter och sedan diska den och skölja i kallt vatten.

nej jag menar att jag har ett glas med vatten jag doppar en disksvamp i och sen skrubbar jag hårt sen sköljer jag i kallvatten

isola:
Skulle ej använda kallvatten pga blir ej lika rent. Skulle ej tvätta händerna i kallvatten heller av samma orsak.

har du bakteriefobi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Bryr mig inte överhuvudtaget, har annat att tänka på

Fast, det är inte riktigt sant.. Stänger alltid av  saker jag inte behöver (förutom routern, det jobbigt dra ut sladden hallå 🙁 ) och är restriktiv i min konsumtion (har ingen fånig smartlur), källsorterar och säger åt de som inte gör Rodnar äter kött men inte särskilt mycket pga dyrt, cyklar ist för att ta bussen eller we aa.. Men tänker mer att det är sunt förnuft och reflekterar inte så mycket över det. Har ju rätt i varje aspekt av mitt liv i allmänhet, även i denna frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: nej jag menar att jag har ett glas med vatten jag doppar en disksvamp i och sen skrubbar jag hårt sen sköljer jag i kallvatten

Jag fyller diskhon med hett vatten och diskmedel och sedan i med all disk där den får ligga några minuter så ev fasttorkat får blottna upp. Sedan diskar jag allt och sköljer under rinnande kallt vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej jag menar att jag har ett glas med vatten jag doppar en disksvamp i och sen skrubbar jag hårt sen sköljer jag i kallvatten

har du bakteriefobi?

så kallas det inte när man vill att disken ska bli ren


   
SvaraCitera