Aviseringar
Rensa alla

Hur energimedveten är du?


Ämnesstartare

TOR: sköljer under rinnande kallt vatten.

Anmäl

Citera

varför inte doppa i en balja med vatten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: varför inte doppa i en balja med vatten?

Det finns ämnen i diskmedlet som inte är nyttigt att vi får i oss oavsett om vi använder miljövänligt diskmedel eller inte. Första tallriken blir självfallet ren med efter du har doppat ett antal koppar, fat och tallrikar i baljan så kommer det att finnas kvar diskmedel på det du just sköljt av.

Kallvatten är i princip gratis och frestar inte våra naturresurser. Det är uppvärmningen som kostar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

så kallas det inte när man vill att disken ska bli ren

vad kallas det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Visste ni att en Iphone drar mer energi än en kombinerad kyl och frys?

De där är bullshit 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: varför inte doppa i en balja med vatten?

Det "nyttigaste" diskmedlet tror jag faktiskt är vanlig grönsåpa. En helt naturlig produkt och "tämligen" ofarlig att få ner rester i magen. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vad kallas det då?

att vilja käka på tallrikar fria från diskmedel och matrester!111


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Jaa.

Hur kan man vara egoistisk samtidigt som man bryr sig om allt levande? Är du det ena eller det andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Hur kan man vara egoistisk samtidigt som man bryr sig om allt levande? Är du det ena eller det andra?

Man kan väl bry sig men av olika skäl inte handla efter det spåret, och det gör en till lite av en egoist.. Fast egoist är väl fel ord kanske. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Man kan väl bry sig men av olika skäl inte handla efter det spåret, och det gör en till lite av en egoist.. Fast egoist är väl fel ord kanske.

Hycklare är rätt ord. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Hycklare är rätt ord. Blink

Jaaa, just dt! Fast hycklare bryr väl sig ändå inte? Jag menar, de säger en sak, men enbart för att vars pk lr vinna andras förtroenden lr böli omtyckta/whateveh medan de tycker nåt helt annat i själva verket. 

Jag tycker ju verkligen det jag säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Jag tycker ju verkligen det jag säger.

Nja, hade du på djupet tyckt så, så hade du gjort något åt det. Du tycker på ett visst sätt, men inte riktigt tillräckligt djupt för att du ska göra något åt det. Så tror jag.

S3ON: Fast hycklare bryr väl sig ändå inte? Jag menar, de säger en sak, men enbart för att vars pk lr vinna andras förtroenden lr böli omtyckta/whateveh medan de tycker nåt helt annat i själva verket.

Det finns olika varianter av hycklare men det som förenar de är att de hellre snackar om saker än att verkligen göra de och att de hellre vill tvinga andra att göra saker än att själva göra det.


   
SvaraCitera

Jag är ganska påläst och jag gör så gott jag kan för vara så miljövänlig som möjligt.

Jag återvinner mjölkförpackningar, plast, glas och metallburkar så jag är nöjd med vad jag gör.
Nu bor jag ju hemma och i den våning som vi bor i kan vi tyvärr inte återvinna mat :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

att vilja käka på tallrikar fria från diskmedel och matrester!111

och du menar att det inte går utan varmvatten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

och du menar att det inte går utan varmvatten?

inte lika bra nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ser väl energi som en oändlig resurs...vet inte om jag använder det så dock. släcker lampor o sånt försöker man väl, men är mer en vane sak. Men kan inte säga att jag är så invigd :p


   
SvaraCitera