Aviseringar
Rensa alla

Hur fan avstår ni snacks/godis/chocklad suget!?


Ämnesstartare

Nu när jag ska gå upp en nivå så skulle jag vilja tackla detta problem väldigt hårt. När man är lite sådär halvthungrig vad ska man göra för att undvika dessa minor?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ät något annat istället. En frukt eller grönsak kanske. Morot är gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät vid regelbundna tider.


   
SvaraCitera

hade man kunnat avstå själva suget, hade det inte varit några problem att låta bli godis.


   
SvaraCitera

Skulle inte vara fet om jag hade avståt chipset...en OLW CHIPS ÄR SÅÅ JÄÄVLA gott!!
Någno mer som är chips älskare??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag avstår inte från suget.. Jag äter allt som jag vill osv. Bara att jag rör mig extra mycket efter. Eller om jag är sugen på något i affären så tar jag en lång omväg runt för att få extra motion ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rigga upp ett snöre som går från godiset till avtryckaren på en pistol, så att om du försöker ta en godis blir du skjuten. Kan varieras så att den siktar på mer eller mindre vitala delar, beroende på tilltro till vederbörandes viljestyrka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du betalar bra så kan jag bli din coach, varje gång du tänker äta något onyttigt så slår jag dig i bakhuvudet med en spade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ät något annat istället. En frukt eller grönsak kanske. Morot är gott.

en frukt mättar ju inte. Går väl på typ 6 bananer innan det kan jämföras med en chipspåse[shake], frukterna är dyra med om man jämför med godis/snacks/choklad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avstår inte.. ner med skiten bara! [surprised]


   
SvaraCitera

noboundaries1:

en frukt mättar ju inte. Går väl på typ 6 bananer innan det kan jämföras med en chipspåse[shake],

Det är nästan dubbelt så mycket energi i bananer. Räknade ut att ett kilo bananer ger 9000 kcal. Jämför med chips som ger ca. 5000 kcal/kg.

noboundaries1:

frukterna är dyra med om man jämför med godis/snacks/choklad

Banan kostar mellan 25-30 kr/kg beroende på om de är ekologiska och sådant. Lösgodis kostar ungefär 80 kr/kg. Chips kostar ungefär 60 kr/kg. [smile]


   
SvaraCitera

drick vatten när du är sugen istället, och ät på regelbundna tider[smile]


   
SvaraCitera

paranoia


   
SvaraCitera

Det gör jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

Nu när jag ska gå upp en nivå så skulle jag vilja tackla detta problem väldigt hårt. När man är lite sådär halvthungrig vad ska man göra för att undvika dessa minor?

Är du sugen på choklad är du antagligen sugen på sockret, ät något annat istället. Ta ett äpple, drick lite juice/saft så försvinner det säkert.[smile]
Snacks så tippar jag på att det är saltet du är sugen på, så ät något annat som innehåller salt.


   
SvaraCitera