Aviseringar
Rensa alla

Hur fan får man jobb?


Ämnesstartare

Har det hjälpt någon att kontakta ställen själv och fråga om en extrajobbare osv behövs? Känner mig 10/10 gånger bara jobbig. Känns så drygt att hänga på platsbanken och inte ha den kompetens/erfarenhet som behövs, och när det väl finns något så är det "Tack för din ansökan, tyvärr har vi gått vidare i rekryteringen med andra" osv osv .. Pallar fan inte ugh.  Vi som har turen att få jobb hur har ni lyckats med det? (Särskilt de som liksom jag går ett högskoleförberedande program)


   
Citera

feministfittan:
Har det hjälpt någon att kontakta ställen själv och fråga om en extrajobbare osv behövs? Känner mig 10/10 gånger bara jobbig. Känns så drygt att hänga på platsbanken och inte ha den kompetens/erfarenhet som behövs, och när det väl finns något så är det "Tack för din ansökan, tyvärr har vi gått vidare i rekryteringen med andra" osv osv .. Pallar fan inte ugh.  Vi som har turen att få jobb hur har ni lyckats med det? (Särskilt de som liksom jag går ett högskoleförberedande program)

Jag skulle rekommendera yrkeshögskola, då pluggar du ett eller två år och har väldigt bra utsikter för jobb efter det.

Mitt första jobb var dock som lärare på gymnasiet jag gick ur. Jag hade försökt göra bra ifrån mig och visa mig ansvarig under skoltiden så när jag hörde av mig till min gamla lärare för tips på jobb så sa han att de behövde en extra lärare.

Med pengarna jag tjänade flyttade jag ett år senare till stockholm, läste till linux-sysadmin i två år, och nu får jag nya jobberbjudanden varje veckaTumme upp


   
SvaraCitera