Aviseringar
Rensa alla

hur fan ska jag hantera detta?!


Ämnesstartare

min kille bor många (40) mil ifrån mig och när jag ringer honom så brukar han oftast svara på telefonen när jag ringer. Men då ibland svarar han inte alls och stänger av telefoner och hör inte av sig alls. Det är inte det att jag lägger allt mitt liv på honom, men blir så sjukt irriterad när han inte svarar och stänger av mobilen o allt..kan liksom inte hantera själva frustrationen och paniken som jag får då när detta händer. Låter kanske barnsligt, men jag kan bara inte det. Och sen efter när någon annan svarar i telefonen och säger att han är i exempel på muske eller röker vattenpipa[rolleyes]..och då känner jag mig bara dum och får dåligt samvete att jag har ringt o ringt och skickat sms och undrat vad han egentligen håller på med..och att jag fått panik över nått jag inte borde fått, kanske.
Vet ni hur jag kan göra för att sluta få panik och massa annat skit för att han inte svarar i telefonen? för det måste vara jätte jobbigt för honom att jag beter mig såhär[sad] jag har förtroende för honom, men ändå så finns det en liten oro där i alla fall


   
Citera
Ämnesstartare

Lär dig klara dig på egen hand. 🙁 Vet inte vad det finns att säga för att få dig på väg mot det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vrukt:

Lär dig klara dig på egen hand.

okejdå. Kan klara mig själv, men kanske inte tillräckligt tydligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

jag har förtroende för honom

Det verkar inte så[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

muske

Varför tänker jag på muskott? [crazy]

I alla fall, upponer:

Tänk efter vilka tider du ringer honom.

Det ni borde göra är att bestämma gemensamma tider då ni ringer varann. Att han ringer dig varje torsdag klockan 19 och du honom varje söndag klockan 17, t ex!

Och så håller ni er till det. På det sättet kan ni hålla fast vid att odla er relation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hitta pojke som bor närmre


   
SvaraCitera

upponer:

Vet ni hur jag kan göra för att sluta få panik och massa annat skit för att han inte svarar i telefonen?

Hej!
Jag har både varit som du och blivit jätteorolig när personen inte svarat, men jag har också varit den som inte svarat själv. När han inte svarade fick jag massa dumma tankar att han kanske var otrogen och var med någon annan eller att det hade hänt en olycka och att han blivit skadad. Sedan när jag väl fick jag i honom visade det sig oftast att han gått ut och glömt mobilen hemma eller något liknande. Jag tror det handlar om man inte riktigt litar på den andra till 100 %. Jag gjorde inte det, fastän jag ville och därför blev det svårt. Mitt råd till dig är att du berättar för honom att du blir orolig när han inte svarar. Säg precis som du känner. Förhoppningsvis kommer han att förstå och tänka på det i framtiden. Sedan är det också viktigt att du ger honom utrymme att vara ifred. Man behöver inte ha kontakt med varandra hela tiden. Ta upp och diskutera det med honom!

Under en period så kom jag på mig själv med att inte svarade honom när han ringde eller sms:ade till mig. Det var inte på något sätt att ge igen utan jag upptäckte att jag inte kände så mycket för honom längre. Mina känslor hade helt enkelt dött, men jag tyckte att det var jobbigt att göra slut och därför drog jag ut på hela förhållandet och hoppades mer eller mindre på att han skulle göra slut med mig, vilket inte hände. Jag säger inte att det behöver vara så här för er, men risken finns tyvärr. Det bästa är att prata med honom. Lycka till!


   
SvaraCitera