Aviseringar
Rensa alla

Hur fan ska jag ta tag i detta?


Ämnesstartare

Hej.. det är så här att min flickvän var väldigt deprimerad för ett ganska bra tag sedan, och skar sig därför. Det hjälpte henne, men hon slutade med det precis innan vi blev tillsammans. De var sjukt jobbigt för henne att berätta det för mig, och jag försökte liksom va där för henne så gott jag kunde. För 3 dagar sen fick hon en panikattack mitt i natten, och föll tillbaka.. Hon skar sig alltså igen för att få slut på det. Nu vet jag inte hur i hela fridens namn jag ska ta tag i detta.. Hon säger att det räcker att jag finns där för henne, men det känns som om jag borde göra något mer. Jag vill ju få henne att sluta, för alltid. Hjälp någon?


   
Citera
Ämnesstartare

litenpojke:

Jag vill ju få henne att sluta, för alltid.

Det kan du inte [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kommer inte lyckas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rewue:

Klappa till henne när hon får Panik det får henne på andra tankar [y]

Inte så lätt när jag inte är där.

Nintendo:

Det kan du inte [smile]

Okej, tack för det väldigt givande svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litenpojke:

Okej, tack för det väldigt givande svaret.

1. Du kommer inte hjälpa henne om du ställer krav på henne om att hon ska sluta skära
2. Även om du vill att hon ska sluta skär sig, så kan du inte få henne att göra det, eftersom det bara är hon själv som kan sluta, och då måste hon vilja sluta för sin egen skull, inte för din. Slutar hon för din skulle kommer hon säkert att börja igen när ni gör slut.

Allt du kan göra är att vara där för henne, kräv inte för mycket, puttinutta inte med henne, utan behandla henne precis som du gjorde innan hon fick ett återfall, och visa att du inte älskar henne mindre för att hon skär sig.

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon kan bara fixa detta själv.,men hjälper nog väldigt mkt att hon har dig[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla som skrivit i den här tråden är tards och/eller lögnare. honj behöver inte uppriktigt vilja sluta själv, men det hjälper om du får henne att tro att hon vill det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litenpojke:

det räcker att jag finns där för henne

Där har du svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Silvertejp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var där för henne när hon behöver det.
Tillåt dig själv att må bra även fast hon mår dåligt.
Känn ingen press på att du ska få henne att må jättebra hela tiden, du är hennes partner inte hennes psykolog/psykiatriker/whatev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Tillåt dig själv att må bra även fast hon mår dåligt.
Känn ingen press på att du ska få henne att må jättebra hela tiden, du är hennes partner inte hennes psykolog/psykiatriker/whatev.

Mm, förmodligen det bästa du kan göra, vara en glad, fisk och positiv ljuspunkt i hennes liv.

Dock borde hon ju verkligen skaffa läkar/psykolog hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

honj behöver inte uppriktigt vilja sluta själv, men det hjälper om du får henne att tro att hon vill det.

Fast när de gör slut och han slutar manipulera så börjar hon säkert igen [party](inte för att det är hans problem då)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast när de gör slut och han slutar manipulera så börjar hon säkert igen [party](inte för att det är hans problem då)

det är ju inget som säger att det måste vara en strikt långsiktig lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litenpojke:

Hjälp någon?

Det finns, som du säkert förstått, en anledning till att hon skär sig, ett djupare problem. Det är egentligen det här problemet som hon/ni måste handskas med.

Har du prövat att fråga varför hon skär sig och varför hon mår dåligt? Se till att hon vet till 100% att hon kan lita på dig. Pröva att säga till henne att nästa gång hon får en panikattack så ska hon, istället för att skära sig, ringa dig och prata ut, för tro mig...att bara få prata om ett problem hjälper mer än många tror.


   
SvaraCitera

litenpojke:

Nu vet jag inte hur i hela fridens namn jag ska ta tag i detta.

Tror inte att du kan ""ta tag" i detta


   
SvaraCitera