Aviseringar
Rensa alla

Hur fan ska jag ta tag i detta?


Ämnesstartare

Titta här. Din tjej skär sig. Det är något som hänt, något hon mått dåligt för i en lång tid. Och hon slutade strax innan ni blev tillsammans?
Jag har varit i exakt samma sits som din flickvän.
Jag själv mådde riktigt, riktigt dåligt. Jag hade självmordstankar osv, och jag skar mig. Sedan träffade jag en kille, som jag verkligen gillade, och, han (kors i taket) gillade mig med. Jag kände att jag kunde inte sitta och göra mig själv illa, om det faktiskt fanns folk som gillade mig riktigt mycket. Så, jag la av. För att inte såra honom. Sedan berättade jag för honom, och det var okej, det var bra att jag hade slutat. Sedan, efter 9 månader, så fick jag "återfall". Det hade inte blivit bättre, genom att sluta. Jag hade inte mått bättre när jag inte skar mig. Så jag började igen. Jag skar mig på de mest tokiga ställen man kan tänka sig, bara för att min pojkvän inte skulle få reda på det. Men, han märkte det, och så var det med det. Iofs, dröjde det kanske 2 veckor, och sedan gjorde jag slut med honom. Men, som sagt, jag har varit i samma sits och grejen är den, att du kan inte göra så jättemycket åt att hon skär sig. Om hon slutar helt och hållet för din skull, lär hon få "återfall" om det tar slut mellan er. Så var fallet för mig. Hon är iofs inte jag, och jag vet inte hur hon är, men det är oftast så. Det du kan göra för henne är som sagt att finnas där, visa att du verkligen bryr dig om henne.
Något ni kan göra är att prata om det som fått henne att skära sig, "grunden" till det. Det finns alltid ett skäl, om det inte är för att få uppmärksamhet, vilket jag utesluter, eftersom jag är människa, jag kan inte tänka så om personer jag inte känner. Föreslå BUP, någon viss psykolog. Det kanske är så att hon inte vill prata med någon, men, det är faktiskt skönt att prata ut. Oavsett vem det är.
Det är hennes beslut om hon vill sluta skära sig eller inte, för, när man väl börjat, så blir det verkligen svårt att sluta. Det blir som ett beroende. Och det är väldigt jobbigt. Men, det finns flera tusen som klarat av att sluta skära sig. Det är hennes egen vilja att sluta skära sig som bestämmer.

Btw, Förlåt så himla mycket för det jättelånga utdraget, det enda som behövs läsas är det nedre partiet. Jag gillar att skriva [y][cute]


   
SvaraCitera
Hando

Säkra hennes rum från vassa föremål och sätt henne i mjuka handbojor för att vara på den säkra sidan. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Silvertejp.

Sant, finns ingenting inte lite silvertejp kan fixa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

Sant, finns ingenting inte lite silvertejp kan fixa.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

vara en glad, fisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera