Aviseringar
Rensa alla

Hur får jag bort yahoo som sökmotor?


mens
 mens
Ämnesstartare

Jag har försökt i ca en halvtimme med detta konststycke. Jag har ändrat tillbaka till google sjuhundra ggr så är sökmotorn yahoo, trots att det står google i mina inställningar. Öppnar jag en ny flik kommer yahoos sökmotor fram, trots att den ej står som startsida. Den står heller inte som sökmotor i verktygsfältet men ändå kommer yahoos jävla sökmotor upp istället för google. Jag blir vansinnig. Vad göra?
(att kasta ut datorn genom fönstret är inget alternativ just nu i alla fall obs)


   
Citera
Ämnesetiketter

du kollar på för mkt porr o får virus o sånt :/


   
SvaraCitera

chrome?

gå in på inställningar, under rubriken Utseende kan du välja vad som öppnas när du klickar på hemknappen


   
SvaraCitera

Finns en återställs knapp på inställningarna , de tar bort allt och återställer allt till standard. Iaf på chrome .  


   
SvaraCitera

Om problemet kommer tillbaka efter att du har ändrat tillbaka inställnigarna, ladda ner och kör AdwCleaner. 


   
SvaraCitera
reben

i chrome kan man ställa in sökmotor i inställningarna vet inte om det finns i ff. har du testat installera om det annars?


   
SvaraCitera

Prova installera om Firefox.


   
SvaraCitera
Draug

Ominstallera.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Tack för råd! Ominstallerar hela windowsskiten nu. Det måste väl ändå hjälpa.


   
SvaraCitera

Du har fått något bloatware som hela tiden ändrar tillbaka till yahoo även om du byter. Kolla igenom i kontrollpanelen efter konstiga program som du inte känner till. Googla dom sedan så att du är säker på att det inte är något viktigt program. Avinstallera om det vissa sig vara ett bloatware. Om inte så ominstallera bara hela datorn. Du har troligen fått mer virus och skit!


   
SvaraCitera

Detta är varför man trycker på: Anpassad installation...


   
SvaraCitera