Aviseringar
Rensa alla

Hur får jag en polare att sluta diskutera tråkiga saker?


Ämnesstartare

Jag har en polare som jämt diskuterar saker som statistik å ekonomi, jag tycker att sånt är tråkigt, men ändå ska hen diskutera det hela tiden, hur gör jag för att hen ska förstå att jag inte bryr mig, jag har redan sagt till hen innan men hen ignorerar det eller blir ledesen för det.


   
Citera
Ämnesstartare

Det är ju bara att byta samtalsämne om du vill prata om något annat.

Går inte det så är det bara att acceptera din kamrat för den person denne är, eller sluta umgås om det är så jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr din kompis låter som en vettig person [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bästa användaren. [bigsmile]

Led in samtalet på annat alt. umgås med andra.


   
SvaraCitera
Bakric

Vego_rebel:

Jag har en polare som jämt diskuterar saker som statistik å ekonomi, jag tycker att sånt är tråkigt

Var glad att du hittat en människa som törs prata om något annat än sex och sprit.


   
SvaraCitera

det är fascinerande med människor som håller monologer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En jag känner brukar vara så på msn ibland. Älskar att se sin egen text poppa upp där i konvrutan tydligen. Jag inflikar ett "mm" eller "ja verkligen" om jag råkat se någon hel mening med sammanhang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de e ju inte alltid det handlar om statistiker å ekonomi, de handlar om spel med å sånt, å jag akn itne byta samtalsämne för jag har inget annat att snacka om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fotografera morrissey när han bajsar.


   
SvaraCitera

Vego_rebel:

å jag akn itne byta samtalsämne för jag har inget annat att snacka om

[crazy]


   
SvaraCitera
Bakric

Vego_rebel:

för jag har inget annat att snacka om

Precis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar forma handen till en ankmun och sen kvacka. Funkar aldrig.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

1. var tråkig att diskutera med när den drar upp diskussioner i samma ämne gång på gång. Diskussionen bör dö när hen märker att hen är ensam i disussionen.

2. Säg att du inte har någon åsikt i frågan. Nästagång det poppar upp en ekonomidiskussion, säg "du vet att jag är ointresserad av ekonomi, kan vi inte prata om *exempel* istället?"

3. Stå ut. Du har antagligen den här vännen av en anledning. Om dess goda egenskaper inte väger upp det negativa du ser i de här diskussionerna du är ointresserad av, "gör slut" då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Nu får du skärpa dig [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Nu får du skärpa dig [no-no]

D

[love]


   
SvaraCitera