Aviseringar
Rensa alla

Hur får jag högre betyg?


svnfpudkA:
Mycket glad

bortsett från i matte så är det ju en hel del naturvetenskapliga läroböcker som ser ut så.

no är humbug 


   
SvaraCitera

läs betygskriterierna

uppfyll betygskriterierna

fjäska för läraren


   
SvaraCitera

Patrick:
läs betygskriterierna

uppfyll betygskriterierna

fjäska för läraren

this 


   
SvaraCitera

sälj din kropp 


   
SvaraCitera

FNÖ: no är humbug

nä, no äger. läs de fristående naturkurserna så blir det skitroligt. gymnasiebiologi är dock rätt mycket humbug. eller så är det liber som suger. gissar på det senare. jävlar vad deras läroböcker är oöversiktligt och trådlöst skrivna.


   
SvaraCitera

svnfpudkA:
Mycket glad

bortsett från i matte så är det ju en hel del naturvetenskapliga läroböcker som ser ut så.

ja, men seriöst, jag har läst det från högt respekterat folk som rimligen borde ha koll, men jag har aldrig sett en studie som ger några belägg för det. så jag har faktiskt ingen aning om det faktiskt funkar tillfredställande eller inte, men hela grejen att följa med med pekfinger/penna när man läser funkar riktigt jävla bra, när man kommit in i det. så varför inte göra det med vänsterhanden, utifall att.

och jag vet, jag har läst elektronik på det sättet. det funkar. men ju mer ekvationer och djävulskap det är, desto mindre effektivt blir det.


   
SvaraCitera

tydligen är det ingenting DU kan göra, utan det är oengagerade lärare och det nya betygssystemets fel. så säger median


   
SvaraCitera

Leijonsparf: så jag har faktiskt ingen aning om det faktiskt funkar tillfredställande eller inte, men hela grejen att följa med med pekfinger/penna när man läser funkar riktigt jävla bra, när man kommit in i det. så varför inte göra det med vänsterhanden, utifall att.

mja, jag använder också penna när jag snabbläser. men med tanke på att jag vant mig vid att hålla bokryggen i vänster hand och följa texten med blicken från vänster till höger marginal (där jag pekar med pennan) känns det inte som någon stor fördel att ställa om. såvida jag inte typ skulle råka lära mig arabiska eller hebreiska. men utifall att, förstås.


   
SvaraCitera

Leijonsparf: så jag har faktiskt ingen aning om det faktiskt funkar tillfredställande eller inte, men hela grejen att följa med med pekfinger/penna när man läser funkar riktigt jävla bra, när man kommit in i det. så varför inte göra det med vänsterhanden, utifall att.

mja, jag använder också penna när jag snabbläser. men med tanke på att jag vant mig vid att hålla bokryggen i vänster hand och följa texten med blicken från vänster till höger marginal (där jag pekar med pennan) känns det inte som någon större fördel att ställa om. såvida jag inte typ skulle råka lära mig arabiska eller hebreiska. men utifall att, förstås.


   
SvaraCitera

svnfpudkA:
inte ens det här krävs för att få godkänt. så länge eleven inte har svårt för att antingen närvara eller sköta sina uppgifter så är det förstås bra att göra, men det är inte nödvändigt för betygssättningen. det räcker med att man kan bidra med tillräckligt bedömningsunderlag (uppgifter) för att läraren ska kunna avgöra vilket betyg arbetet motsvarar. sedan råkar vissa lärare vara kinkiga.

Då behöver man ju bara vara på lektionerna och göra klart alla uppgifter :3


   
SvaraCitera

svnfpudkA:
mja, jag använder också penna när jag snabbläser. men med tanke på att jag vant mig vid att hålla bokryggen i vänster hand och följa texten med blicken från vänster till höger marginal (där jag pekar med pennan) känns det inte som någon större fördel att ställa om. såvida jag inte typ skulle råka lära mig arabiska eller hebreiska. men utifall att, förstås.

mja, jag vet inte. men om det faktiskt har en positiv effekt så är det ju synd att missa den. tanken är visserligen bara att aktivera höger hjärnhalva, hur man gör det är väl inte av vikt. 


   
SvaraCitera

smosha:fråga dina lärare vad du behöver utveckla, sen är detbara jobba på.


   
SvaraCitera
smosha
Ämnesstartare

ok tack för tipsen 


   
SvaraCitera