Aviseringar
Rensa alla

Hur får jag kontakt med killen jag varit intresserad av så länge?


Ämnesstartare

Jag vet att detta är ett vanligt ämne här men man uttrycker ju på olika sätt, så vore schysst att få lite hjälp!

Det är en kille som jag tyckt varit lite intressant ända sen första gången jag såg honom. Hade hört om honom tidigare då många tyckte han var snygg (han är rätt populär också). Jag tyckte detsamma men antog att han är en sådan där som vet om att han är snygg och är mallig för det. Meen så såg jag honom i verkligheten och fördomarna jag hade om honom kändes som bortblåsta, hela auran var så fin och han verkade så annorlunda jämfört med hans andra dutchebag kompisar. Jag drogs verkligen till det och jag kan säga såhär: det är inte ofta jag faller för en kille, jag är ganska kräsen och sen har jag svårt att bli intresserad av någon. Men denna kille är det absolut något med. Iallafall så har jag sett honom flera gånger, och några gånger har vi fått ögonkontakt. En annan gång så såg han mig med sina vänner och när jag gick förbi blev han plötslig knäpptyst och sa ingenting och gav mig en rätt lång blick men han trodde att jag inte såg honom men det gjorde jag ju. Men några gånger har jag inte varit säker på att han kollat på mig när jag har sett honom. Så det har känns lite oklart ibland. 

Nu iallafall så går vi i samma skola (3:e ring går vi i) och jag har väl varit lite intresserad i honom sedan 1:a ring. Har sett honom några gånger sedan skolstarten och det har gjort så ont i hjärtat, låter kanske konstigt när vi inte ens känner varandra men hela jag känner något så fort jag ser han. Men jag vet inte om han kollat på mig när vi gått förbi varandra, vi har iochförsig inte gått förbi varandra så många gånger men ändå. Dock så har jag hört att han är en "dutchebag" och en pajas och nu när vi går i samma skola har jag fattat det lite mer. Men det är ändå något som jag inte kan ta på, jag bara gillar honom och det stör mig som in i helvete för det känns som att det ändå aldrig kommer bli vi ändå. 

Min fråga är iallafall hur man kan ta kontakt med denna kille på bästa sätt och om han vet vem jag är efter alla dom här gångerna? är så svårt att veta om han är lite intresserad han själv, det kan man ju liksom inte veta bara för att man fått lång ögonkontakt, det kan ju vara något annat också. Känns så oklart!! 


   
Citera

Du kan testa säga hej till honom!


   
SvaraCitera

FruLiten:
Du kan testa säga hej till honom!

eller så säger du hur du o din "penisbärare" blev ihop. va sa du osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Du kan testa säga hej till honom!

Brukar man göra så? tänk om hans kompisar börjar skratta också! :/


   
SvaraCitera

Hejsan123:

Brukar man göra så? tänk om hans kompisar börjar skratta också! :/

du behöver ju inte säga hej när dom är där?


   
SvaraCitera

den_fete:

eller så säger du hur du o din "penisbärare" blev ihop. va sa du osv.

Vi pratade lite på facebook, sen träffades vi bland gemensamma kompisar och sen på egen hand och sen blev vi ihop.

Hejsan123:

Brukar man göra så? tänk om hans kompisar börjar skratta också! :/

Jag tycker inte det är fel med att bara säga hej, det är trevligt. Du kan säga hej när du går förbi honom eller vinka på honom lite. Typ visa "hej här är jag"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Vi pratade lite på facebook, sen träffades vi bland gemensamma kompisar och sen på egen hand och sen blev vi ihop.

Jag tycker inte det är fel med att bara säga hej, det är trevligt. Du kan säga hej när du går förbi honom eller vinka på honom lite. Typ visa "hej här är jag"

Jo det förstås. Men det känns ju bättre om man vet att han är lite intresserad och vi fortsätter få ögonkontakt så det känns mer självklart att säga hej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

du behöver ju inte säga hej när dom är där?

 Fast många gånger är han ju med sina vänner och står och röker som vanligt, men ska väl se till att ta tillfället i akt när han är själv då!


   
SvaraCitera

såhär gjorde jag: bjöd in honom på fest jag tänkte ha. bjöd även gemensamma vänner. d gick bra


   
SvaraCitera

tilläggas bör: vi kände inte varandra alls. hade pratat länge på en "FEST" nån vecka lr 2 tidigare. har så olika umgängeskretsar som man möjligen kan ha. funkade ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
tilläggas bör: vi kände inte varandra alls. hade pratat länge på en "FEST" nån vecka lr 2 tidigare. har så olika umgängeskretsar som man möjligen kan ha. funkade ändå.

Jo det där är rätt smart ändå. Dock så vågar jag inte riskera att ha en fest hemma ifall saker skulle bli stulna eller något blev förstört. Men det är fortfarande en jättebra ide och jag ska tänka på det. Dock så känner jag tyvärr ingen som känner han, tillhör väl inte bland dom "populära".Är lite nyfiken på vad som hände mellan dig och den där killen efter det där?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Man säger hej, så kanske han säger hej, så kan man börja småprata eller så blir man dissad men då har man iallafall försökt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:
Man säger hej, så kanske han säger hej, så kan man börja småprata eller så blir man dissad men då har man iallafall försökt!

Jo det är ju rätt simpelt, många säger att man ska säga hej för det är ju typ det enda sättet att få kontakt med någon på. Om man inte skulle träffas via gemensamma kompisar dvs, men det har vi ju inte :/ 


   
SvaraCitera
Jeay_L

Fast även om man har gemensamma vänner så måste ju någon börja prata! 

Iofs, min sambo började med att låna min telefon för att smsa vart han var till sin dåvarande tjej, snodde mitt och mammas nummer och skickade en tid senare sms till oss båda med "Hej vill du bli min vän"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:
Fast även om man har gemensamma vänner så måste ju någon börja prata! 

Iofs, min sambo började med att låna min telefon för att smsa vart han var till sin dåvarande tjej, snodde mitt och mammas nummer och skickade en tid senare sms till oss båda med "Hej vill du bli min vän"

Nej men gemensamma vänner var ju det vi inte hade så det blir svårt. Men jag ska ändå försöka titta mer och försöka fånga hans uppmärksamhet!


   
SvaraCitera