Aviseringar
Rensa alla

hur får jag tag på öl o sprit


Ämnesstartare

tja jag vill dricka sprit o starköl nästa år hur fan ska jag få tag på de??' finns de någon grupp på fb? har letat men inget resultat är de mycket svårare att få tag i alckohol idag när man är 1kr o under 20?


   
Citera
Ämnesstartare

Det finns en affär som heter Systembolaget. Där kan man köpa sånt.


   
SvaraCitera

Man känner langare Tumme upp


   
SvaraCitera

ja det är verkligen lite socialdarwinism det där 


   
SvaraCitera
Hando

Whaat ofta du inte känner någon som kan langa när du är 17. Mycket glad
Om du är så desperat ställ dig utanför bolaget och fråga. Efter tag kanske du får napp. Fast jag hade inte köpt till någon okänd som frågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Det finns en affär som heter Systembolaget. Där kan man köpa sånt.

man måste ju bara 20


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Man känner langare Tumme upp

hur känner man dem då??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:
Whaat ofta du inte känner någon som kan langa när du är 17. Mycket glad
Om du är så desperat ställ dig utanför bolaget och fråga. Efter tag kanske du får napp. Fast jag hade inte köpt till någon okänd som frågar.

hur fan ska jag annars göra?


   
SvaraCitera
Hando

IIGonnaKillYou99:

hur fan ska jag annars göra?

Om du inte känner någon i din ålder som kan fixa så kan du:

1: Stjäla av föräldrar. (Ej rekommenderat)
2: Ställa dig utanför bolaget och fråga.
3: Nöja dig med spriten på krogen. För där får du faktiskt dricka så länge du sköter dig. Lite surt om du betalat 300 för en flaska smuggelsprit och ytterligare 100 för några öl och polisen tar och häller ut allting om du är ute i en park.
4: Om du har tur kanske någon av dina kompisars föräldrar är lite öppensinnade och kan tänka sig köpa viss mängd. Eller kanske t.om. dina egna.

IIGonnaKillYou99:

hur känner man dem då??

Via gemensamma vänner eller i vissa fall vänners föräldrar.


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

   
SvaraCitera

din morsa o farsa kanske kan gå med på att köpa ut? om inte de så är de kompis som kanske kan fixa o om inte de heller går så får du dricka på krogen o de är pissdyrt


   
SvaraCitera

Bränn själv i skjulet. Jag har destillerat över 30 liter utan att någon märkt något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går lätt att få tag i men sist köpte min mamma ut haha. xD


   
SvaraCitera

Om du är över 18 kan du ju bara fråga syskon/föräldrar, och om du är under 18 så avråder ja dej från att dricka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns fb-sidor som säljer allt ifrån heroin till öl. Man måste bara veta vad dom heter. Dom jag har sätt säljer oftast gräs, tjo och smugglad sprit. Det är där många i min ålder där jag bor får det ifrån. Tänker dock inte säga vad dom heter :p


   
SvaraCitera