Aviseringar
Rensa alla

Hur får man en bok utgiven?


Ämnesstartare

print on demand brukar användas av indierollspelsförlag, deras volymer är extremt små, och det kräver inga enorma upplagor. tror du att du kan sälja 2-300 ex så kommer det nog gå jämnt upp, om du hittar ett vettigt tryckeri. men då får du ordna marknadsföring och distribution själv, eller hitta någon annan som kan tänka sig att göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Först skriver du ett färdig bokmanus. Sen skickar du in det till förlag som passar din bok.

Alltså - du skriver boken först. Sen börjar du tänka på hur du ska få den utgiven.
Räkna med att inte få den utgiven 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Alltså - du skriver boken först. Sen börjar du tänka på hur du ska få den utgiven.

Jag har skrivit en miljard böcker minst. Så nu letar jag efter ett sätt att ge ut någon av dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittimellanbarn:

Jag har skrivit en miljard böcker minst. Så nu letar jag efter ett sätt att ge ut någon av dom.

Då skriver du ut en i rätt bokmanusformat och skickar in till valt förlag tillsammans med dina kontaktuppgifter.

Kan ni ungdomar födda i internetgenerationen inte ens googla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

ni ungdomar födda i internetgenerationen

Muhahahah, jag hör nog inte dit skulle jag tro. Fick nämligen internet hit till byn för inte alls många år sedan .. Så jag kan nog inte googla.. möööp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittimellanbarn:

Fick nämligen internet hit till byn för inte alls många år sedan .. Så jag kan nog inte googla.. möööp.

Var bor du egentligen? Din by måste ligga typ 10 år efter i utvecklingen, coolt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Var bor du egentligen? Din by måste ligga typ 10 år efter i utvecklingen, coolt!

Hahahhahahha, i norrbotten.. Där är alla typ grottmänniskor, inklusive jag. Närmsta klädbutik ligger till exempel 20 mil härifrån... [wink]

Nu ska jag gå och slakta renen till exempel. Inte. Men typ.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera