Aviseringar
Rensa alla

hur får man i sig protein om man är vegetarian?


Ämnesstartare

 

jo det är såhär att jag hade tänkt börja träna jättehårt men det är såhär att jag är vegetarian pga att jag har som nån fobi för kött så jag undrar hur ska jag kunna få i mig protein som är lika mycket som från kött?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ät bönor, baljväxter och sojaprodukter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisk, ägg och mjölkprodukter möjligtvis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ägggggggggg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
fisk, ägg och mjölkprodukter möjligtvis

man äter inte fisk om man är vegetarian


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisk är ett djur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2003:

man äter inte fisk om man är vegetarian

vissa vegetarianer gör det vet jag. som kallar sig vegetarianer åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

vissa vegetarianer gör det vet jag

då är man inte vegetarian


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är veg och tar ett tillskott som heter "mitt val vegetarian", finns på apoteket. utöver det äter jag mkt linser, bönor, äter du animaliska produkter som ägg, ost och mjölk så är det bra proteinkällor också. börja experimentera med tofu - det är asgott om man tillagar det rätt och går att variera mkt. sojaprotein i olika former är överlag en bra källa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

vissa vegetarianer gör det vet jag

då är de inga tvättäkta vegetarianer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nötter, och Fröner Och  Protein pulver.


   
SvaraCitera
höna

Baljväxter, quinoa, quorn, spenat mm. Till exempel kan man mixa i stora vita bönor soppor och så om man inte gillar att käka det som det är. Jag äter ägg och bruakr ofta göra omelettet med goda fyllningar 


   
SvaraCitera
höna

Det finns proteinpulver gjort på sojaprotein på gymgrossisten det ör ju asbra om du tränar mkt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

vissa vegetarianer gör det vet jag. som kallar sig vegetarianer åtminstone.

jepp, finns många som gör det så är inte konstigt att folk förknippar vegetarianism med det (även om det egentligen är rätt konstigt i grunden men men). det de egentligen bör kalla sig är pescetarianer! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp, nötter är redigt bra men det är inte alla som tycker om det och det är oftast inte gjorda för att äta som mat då det nuförtiden räknas mer som "snacks" och är därför extremt salta många utav jordnötterna vaddafall. Och det blir bara farligt om man får i sig så mycket salt. Men det finns såklart andra nötter och baljväxter.


   
SvaraCitera