Aviseringar
Rensa alla

Hur får man kompisar


Telee
Ämnesstartare

Hur får man kompisar egentligen? 
Jag har ju vänner redan men kan inte komma på hur det gick till haha
finns några tjejer i min ålder i min stad som verkar riktigt sköna, vi har massa gemensamma vänner men har aldrig snackat med dem
och vill prata typ alltid ha snackat med dem innan jag träffar dem Irl för annars blir det typ stelt men jag är sämst på att skapa konversationer via sociala medier och sånt, aså med nya människor .?!?!?! 
aa har typ ingen fråga men hur gör ni typ när ni skaffar vänner??


   
Citera

vet inte, det händer bara
typ folk som ens befintliga vänner känner och så


   
SvaraCitera

Och är det ens möjligt att starta konversationer med främlingar på dagens sociala medier?


   
SvaraCitera

jag får vänner igenom att snacka med folk


   
SvaraCitera

Inte Jung:
Och är det ens möjligt att starta konversationer med främlingar på dagens sociala medier?

This^


   
SvaraCitera

pröva hitta något gemensamt att prata om så brukar det flyta på bra! :3


   
SvaraCitera

Telee:
Hur får man kompisar egentligen? 
Jag har ju vänner redan men kan inte komma på hur det gick till haha
finns några tjejer i min ålder i min stad som verkar riktigt sköna, vi har massa gemensamma vänner men har aldrig snackat med dem
och vill prata typ alltid ha snackat med dem innan jag träffar dem Irl för annars blir det typ stelt men jag är sämst på att skapa konversationer via sociala medier och sånt, aså med nya människor .?!?!?! 
aa har typ ingen fråga men hur gör ni typ när ni skaffar vänner??

tror att snapchat är svaret


   
SvaraCitera
sies
 sies

Du träffar människor, ni umgås och pratar. Vips, så har du en vän. 

Oftast brukar det vara en klasskompis, granne eller familjevän man har som vän. Men du kan också sträcka ut dig bland vänners vänner, se upp för avundsjuka också! Du kan skaffa internet vänner genom spel, communitys, forum osv. Eller så skaffar du dig en hobby där det finns andra människor. 


   
SvaraCitera