Aviseringar
Rensa alla

Hur får man lättast kontakt med någon i klassen under?


Ämnesstartare

Nu är det så att en grymt söt tjej, går i klassen under mig, jag har aldrig pratat med henne, skulle gärna göra det, så, hur gör jag för att på något sätt få en bra anledning att prata med henne.

Snälla, skriv inte bara "Gå fram och säg hej" jag är socialt efterbliven och klarar inte av sånt [n] jag vill ha någon sätt så att det verkar helt normalt att vi pratar.


   
Citera
Ämnesstartare

Prata med henne när du bjuds till det och ta varje tilll akt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Råka tappa böckerna när hon går förbi om hon är ngt att ha hjälper hon till att plocka upp de du tappat perfekt chans att snacka:-D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]

men om du inte vågar säga hej så kan du väl fråga nåt helt random när du ser henne i skolan typ har du sett rektorn eller nåt sen kan du ju ba vad heterru föresten, hej jag heter *namn* eller nåt liknande.... om du inte vågar det så kan du ju kolla vem hon hänger med och försök umgås med dem sen blir det ju lättare att komma i kontakt med henne


   
SvaraCitera

Försök smuggla din in på någon lektion! I know, det låter skumt men jag va nere i musiksalen för ett tag sedan och när ettorna kom in (jag går i trean) så bad vår musiklärare oss att stanna kvar för att presentera oss och lära känna de nya ettorna. Jag fick kontakt med några och lärde känna dem bättre, samt att det finns några väääääldigt attraktiva. Visst, de är två år yngre än mig... men whatever. Inte så att jag har bestämt att gå på hunt, men jag skulle nog inte bry mig om åldern riktigt om något skulle hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan sätta dig vid hennes bord i matsalen, kanske le mot henne när du går förbi. att säga hej brukar sällan göra någon illa.

har ni några gemensamma vänner? då skulle du kunna se till att du träffar henne tillsammans med dem, eller att du kanske ber någon presentera dig för henne.

tuta och kör bara! det är ingen farlig sak att ta kontakt med en tjej som går i klassen under. även om du inte skulle bli hennes vän eller liknande så har du i alla fall gjort någonting som du kan känna dig stolt över att du vågade. det är bättre än att ångra sig då det är försent att göra något alls. 🙂


   
SvaraCitera