Aviseringar
Rensa alla

Hur får man ljusare hår?


penja
Ämnesstartare

Sitter och kikar på gamla bilder och inser att det vore mycket bekvämare om jag blev ljushårig igen. Då skulle jag slippa allt det där färgandet av utväxt. 

Frågan är, hur går jag tillväga?

Är det att gå till en frisör och slinga vid flera tillfällen som gäller? 

Jag vet att det måste ske successivt, samt att det tar lång tid. Men hur?

Även tips på hur man får håret så frisk som möjligt under tiden uppskattas.  


   
Citera
penja
Ämnesstartare

kom igen va. vill inte bli platinablond direkt! inte ens blond till en början. men hur får jag ljusare brun? har nästan svart nu, mörkbrunt. 


   
SvaraCitera

penja: Är det att gå till en frisör och slinga vid flera tillfällen som gäller?

Du kan ju gå dit och fråga om tips på hur du ska gå till väga på bästa sätt. Och de lär ju kunna göra håret ljust på ett bra sätt också.


   
SvaraCitera

använd asiatisk hårfärg, lyckades färga håret klarrött med det trots att jag hade väldigt mörk brunt hår utan att bleka. Och det slet inte så mkt på håret heller 🙂 


   
SvaraCitera
Paseo

gör avfärgning hos frisör? så började jag efter att jag hållt på å färgat mitt blonda hår svart igen å igen å igen. fanns många lager me färg där. sen låta håret vila ett par veckor, kanske köra med balsammetoden alt använda shampoo o balsam för fett hår/tres semme naturals/ joico k-pak.

jag blekte sedan typ 1 gång i månaden/1 gång varannan månad tills det blev vitt, tog ändå typ 1 år. men du vill bli blond tillslut va? inte vithårig ba? för jag blev blond direkt efter första avfärgningen

gick från detta

1465352_529608527146889_1834766923_n.jpg

till detta

1377319_504411949666547_1868776807_n.jpg

på 1 avfärgning. så om du inte vill bli blond kan du igga detta pga jag blev verkligen blond. men hade blekt lugg tidigare med röd färg i så va dels därför såklart men det svarta blev också väldigt ljust.


   
SvaraCitera

Göra ljusa slingor för att ljusa upp, fler gånger desto ljusare! Jag hade nog gått till frisör, lätt att man skadar sitt hår när man trixar och donar själv 🙁 


   
SvaraCitera

raka av allt bah


   
SvaraCitera

Avfärgade mitt hår igår och använde mig av ColourB4 eller vad produkten nu heter. Det fungerade asbra för mig. Finns att köpa på Kicks. 


   
SvaraCitera

Sådana hårprodukter är otroligt överprissatta. Gå till apoteket och köp väteperoxid 3%. Det kostar nästan inget. Ta en matsked eller något och smörj in ordentligt i håret efter att du duschat och torkat håret så gott som går. Se hur effekten blev dagen efter. Räcker det inte gör du om. Kanske ska du ta mera väteperoxid.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Tjohej:

Du kan ju gå dit och fråga om tips på hur du ska gå till väga på bästa sätt. Och de lär ju kunna göra håret ljust på ett bra sätt också.

jo självklart vore det bra att prata med en frisör, men det är alltid bra att göra research innan för att kunna lägga fram förslag osv. jag vill kunna göra upp en bra plan för det hela 🙂

shatter:
använd asiatisk hårfärg, lyckades färga håret klarrött med det trots att jag hade väldigt mörk brunt hår utan att bleka. Och det slet inte så mkt på håret heller 🙂 

när man ska färga rött är det inte lika noga att blekningen bli snygg, dvs, det kan bli orange osv 🙂 så tyvärr tror jag inte det är så lätt som det verkar att få ljusare hår. 

Paseo:
gör avfärgning hos frisör? så började jag efter att jag hållt på å färgat mitt blonda hår svart igen å igen å igen. fanns många lager me färg där. sen låta håret vila ett par veckor, kanske köra med balsammetoden alt använda shampoo o balsam för fett hår/tres semme naturals/ joico k-pak.

jag blekte sedan typ 1 gång i månaden/1 gång varannan månad tills det blev vitt, tog ändå typ 1 år. men du vill bli blond tillslut va? inte vithårig ba? för jag blev blond direkt efter första avfärgningen

gick från detta

1465352_529608527146889_1834766923_n.jpg

till detta

1377319_504411949666547_1868776807_n.jpgpå 1 avfärgning. så om du inte vill bli blond kan du igga detta pga jag blev verkligen blond. men hade blekt lugg tidigare med röd färg i så va dels därför såklart men det svarta blev också väldigt ljust.

frågan är hur mitt hår skulle se ut efter en avfärgning. jag har alla möjliga färger i håret. bland annat rött, vilket är väldigt svårt att få ur. fick du gå med väldigt konstiga hårfärger under själva processen? har du några bilder innan slutresultatet?

FruLiten:
Göra ljusa slingor för att ljusa upp, fler gånger desto ljusare! Jag hade nog gått till frisör, lätt att man skadar sitt hår när man trixar och donar själv 🙁 

ja, ska nog gå till en frisör till att börja med i alla fall. men funderar på om man ens kan göra ljusare slingor i håret hos frisör, eller kommer jag få orangea slingor. funderar även på om det kommer se galet ut med ljusa slingor i mitt mörka hår. får verkligen poängtera att de ska vara tunna som fan. highlights bara. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Järnis:
raka av allt bah

aa, det vore fan skönt!

nöbby:
Avfärgade mitt hår igår och använde mig av ColourB4 eller vad produkten nu heter. Det fungerade asbra för mig. Finns att köpa på Kicks. 

för att få ur rött eller? hur ser det ut nu? du hade ju ganska ljust hår innan ändå. 

Gasolinerainbow:
Sådana hårprodukter är otroligt överprissatta. Gå till apoteket och köp väteperoxid 3%. Det kostar nästan inget. Ta en matsked eller något och smörj in ordentligt i håret efter att du duschat och torkat håret så gott som går. Se hur effekten blev dagen efter. Räcker det inte gör du om. Kanske ska du ta mera väteperoxid.

har sett en del tutorials på sånt här, men känns ganska läskigt. vet inte om jag vågar göra nått själv över huvud taget längre. förut vågade jag allt, färgade hit och dit på alla vis. 


   
SvaraCitera

penja: aa, det vore fan skönt!

vi kan teama, funderar på å göra d ja me ba för å känna mig som 1 pöjk igen


   
SvaraCitera

penja:

aa, det vore fan skönt!

för att få ur rött eller? hur ser det ut nu? du hade ju ganska ljust hår innan ändå. 

har sett en del tutorials på sånt här, men känns ganska läskigt. vet inte om jag vågar göra nått själv över huvud taget längre. förut vågade jag allt, färgade hit och dit på alla vis. 

såg nån "hemmafix"-grej i nån gammal skönhetsbok mamma hade, 1 msk balsam 1 msk schampo 1 msk väteperoxid för att bleka håret på egen hand, låt sitta ett tag

hände inte 1 skit, vad jag kunde se.


   
SvaraCitera
Paseo

penja:

frågan är hur mitt hår skulle se ut efter en avfärgning. jag har alla möjliga färger i håret. bland annat rött, vilket är väldigt svårt att få ur. fick du gå med väldigt konstiga hårfärger under själva processen? har du några bilder innan slutresultatet?

hon gjorde avfärgningen sen när den var klar ba jag såg ut sådär. fast iofs blev vi rätt chockade båda två, trodde inte det skulle bli så ljust. behövde iaf aldrig gå omkring med konstiga hårfärger.
men ah resultatet beror ju på hårtyp å naturlig hårfärg m.m så är väldigt olika från person till person. men tycker iaf du ska gå till en frisör och diskutera saken, ni kan säkert komma fram till en bra lösning.


   
SvaraCitera

penja:

för att få ur rött eller? hur ser det ut nu? du hade ju ganska ljust hår innan ändå. 

Japp precis! Såhär ser det ut nu:

image_4.jpg


   
SvaraCitera