Aviseringar
Rensa alla

Hur får man magrutor?!?!?=!?


300 situps morgon o kväll


   
SvaraCitera

Mrbigstuff:

Ja volley du kan ju tro på din idrottslärare framför en random...bodybuilder... jag vet inte ett dyft om träning nejnej..

tydligen kan du inte ett dyft om träning. är man nu bodybuilder så borde man veta att man inte kan punktförbränna fett. men men man lär för livet. så nu vet du det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

tydligen kan du inte ett dyft om träning. är man nu bodybuilder så borde man veta att man inte kan punktförbränna fett. men men man lär för livet. så nu vet du det.

När sa han att man kan punktförbränna fett?


   
SvaraCitera

Roid Rage:

När sa han att man kan punktförbränna fett?

om du bara tränar magen och får magrutor av det.(vilket man inte får) då måste man punktförbränna fett på magen och det går inte. hoppas du fattar. blev lite flummigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

om du bara tränar magen och får magrutor av det.(vilket man inte får) då måste man punktförbränna fett på magen och det går inte. hoppas du fattar. blev lite flummigt.

Som roid rage sa,när fan sa jag någonting överhuvudtaget om att punktförbränna fett,wow tom när du har en text mitt framför ögonen är du förblindad av din dumhet.

Nej man kan inte punktförbränna fett,men det jag säger ÅTERIGEN är att ALLA FÅR MAGMUSKLER OM DOM BARA TRÄNAR MAGE,behöver absolut inte träna någonting annat,du får magmuskler.. sen om de är så jävla smart är en helt annan sak.

OCH är du fet,och tränar får du också magmuskler,men sålänge du inte gör någonting åt ditt fett (börja gå ut och gå innan frukost,ligg på mindre energi än du gör av me.) så kmr dom inte synas,men återigen...du har fortfarande magmuskler, fan det känns förhelvete som man pratar med en 7åring som tycker och vet att hans pappa är bäst och kan allt. herrejävlar man blir förvånad varje dag över människor


   
SvaraCitera

Mrbigstuff:

Nej man kan inte punktförbränna fett,men det jag säger ÅTERIGEN är att ALLA FÅR MAGMUSKLER OM DOM BARA TRÄNAR MAGE,behöver absolut inte träna någonting annat,du får magmuskler.. sen om de är så jävla smart är en helt annan sak.

tror inte trådskaparen frågade hur han skulle få magmuskler. för magmuskler har alla. tror snarare han ville få dem att synas och det får man inte genom att bara träna magen.

kan ju upplysa om att du redan förlorat denna diskussionen ändå. när man börjar ta till personangrepp så tyder det bara på att man inte har kontroll över situationen och måste därför ta till personangrepp för att försöka hävda sig.

vi är även lite off-topic för tillfället så det är dax att återgå till trådens syfte.


   
SvaraCitera

testa att äta massa chips och godis och drick massa läsk, det funkar för mej iaf[smile]


   
SvaraCitera

Skaffa tillräckligt lågt bodyfat% så att musklernas konturer syns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

tror inte trådskaparen frågade hur han skulle få magmuskler. för magmuskler har alla.

Men du börjar ju jiddra om vad din jävla lärare har sagt,herregud.

A visst jag "förlorade" konversationen med överlysande fakta och korrekt sådan... medans du vann den med ren idioti och snoffs...

Fan kryp tillbaka under den "allvetande stenen" du krälade fram ifrån istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ut o jogga o bränn fett o så kan du göra situps när du e uttråkad...de gjorde ja[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thejonathan:

besta

näe men det är möjligtvis det bästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att få synliga magrutor är det bara att magra, gå ner i underhudsfett.

Men om du vill få större magrutor så får du träna magen på samma sätt som du skulle träna övriga kroppens muskler, dvs tungt.
Med motstånd/vikter som gör att du klarar 3-20 repetitioner.

Utöver styrketräning så bör ditt upplägg innehålla lite konditionsfrämjande träning, typ jogga, cykla eller konditionsmaskin.

Alltså; träna magen tungt (variera med lätt) och gå ner i underhudsfett. Detta sköter sig självt så länge du tränar och äter ordentligt kring träningspassen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

är man nu bodybuilder så borde man veta att man inte kan punktförbränna fett

Jo, punktförbränning sker i viss grad.

Det är vetenskapligt riktigt.


   
SvaraCitera

Som många har skrivit har det att göra med hur mycket fett du har på magen (även fast viss punktförbränning sker är det inget du direkt behöver bry dig om ). Större magmuskler får du precis som shajjn skriver genom att träna dem. Däremot så bränner styrketräning mycket fett. Och många styrkeövningar som aktiverar andra delar av kroppen är bra för magen. Försök köra marklyft riktigt tungt och korrekt utan att spänna magen så märker du vad jag menar.

I längden kan det däremot vara svårt att gå ner i vikt samtidigt som du bygger muskler. Men samtidigt är tung styrketräning bra vid viktnedgång då du förlorar mindre muskler.


   
SvaraCitera

svält dig[party]

Dold text: nej jag är inte seriös...


   
SvaraCitera