Aviseringar
Rensa alla

hur får man motivation?


Ämnesstartare

Jag äter nästan bara mackor och snabbmat som nudlar och sånt om jag nu äter någonting över huvud taget. Jag har svårt att hitta anledning till varför jag ska äta, jag blir aldrig hundrig och det finns ju bara negativa saker som disk och sånt med att laga mat.

Jag lagar kanske mat 2 gånger i veckan annars blir det som sagt mackor eller liknande. finns det något sätt att få in rutinen att laga mat?


   
Citera
Ämnesetiketter

du borde utbilda dig till kock [y]


   
SvaraCitera

Vad gör du annars på dagarna?

Sitter du bara och degar framför datorn så kan det ju vara en idé att hitta på nåt liksom för att blir hungrig och orka laga riktig mat!


   
SvaraCitera

då är det bara att svälta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Vad gör du annars på dagarna?

jag jobbar minst 8 timmar om dagen, fysiskt arbete desutom. Jag har nästan aldrig haft hungerkänslor i hela mitt liv.


   
SvaraCitera

jag vill ha makaroner med ost och stekt bacon nu,men ingen motivation, vart sugen på d i veckor men inte gjort d,ren lathet.


   
SvaraCitera

ekwall:

jag jobbar minst 8 timmar om dagen, fysiskt arbete desutom. Jag har nästan aldrig haft hungerkänslor i hela mitt liv.

Omg! Fuskigt!

Men börja att äta lite riktig mat i alla fall!
Tvinga dig själv att laga det! Laga bara riktigt god mat som du tycker om och gör enkla saker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Tvinga dig själv att laga det! Laga bara riktigt god mat som du tycker om och gör enkla saker!

jag försöker kan jag lova. Det är jävligt svårt att hitta motivation, ser bara det negativa som disken och tiden det tar och allt sånt.


   
SvaraCitera

ekwall:

jag försöker kan jag lova. Det är jävligt svårt att hitta motivation, ser bara det negativa som disken och tiden det tar och allt sånt.

Hm, köp papperstallrikar? [wink]

Finns mycket mat som går jättesnabbt att göra
http://www.recepten.se/kateg​ori/snabbt_enkelt.html
[y]


   
SvaraCitera

Lat du är.


   
SvaraCitera

bestäm dig för att laga 1 mål mat om dan iaf. leta upp recept som du tycker verkar goda och gör dem.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera