Aviseringar
Rensa alla

Hur får man smalare lår?


Träna? Skeptisk


   
SvaraCitera

sarab00: Det här med fettreserverna. Det är väl det fett som kan 'brännas' bort va?

Allt fett kan i teorin brännas bort. Men med fettreserverna menar jag "onödigt" fett, dvs. sådant som din kropp inte hade saknat. Detta är i regel ganska jämnt fördelat över kroppen, speciellt om man inte är så stor. 

Jämför du killar och tjejers kroppar så har ju tjejer fler kroppsdelar som har naturliga fettansamlingar eller vad man nu skall kalla det (bröst, rumpa, höfter etc. och detta är helt naturligt). Har inget att göra med att du tränar för lite eller äter en massa godis. När kroppen väljer vilket fett som skall förbrännas först så tar den naturligtvis först av det onödiga fettet och inte det naturliga. Av de mått som du skrivit så låter det som att du redan är smal och inte har så mycket onödigt fett kvar att förbränna, eftersom man då inte kan punktförbränna så kommer du alltså behöva bli mycket smalare över hela kroppen än vad du redan är för att dina lår skall bli så smala som du vill - troligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Nu vet vi ju inte hur din kropp är byggd. Men fett bränns jämnt över hela kroppen. Och fett lagras ojämnt över hela kroppen. Vissa har allt sitt fett på magen, andra på magen och låren, vissa bara låren, vissa över hela kroppen. Vill du bli smalare så vet du nog själv hur man gör, men titta noga på din kropp och se ifall den är sån som har fettet lagrat låren. För isåfall så kommer du inte riktigt kunna göra något åt det förutom att acceptera din kropp. Du kan bygga muskler genom träning. Men det kommer ej göra låren märkvärdigt smalare. 

t.ex. skit i min mage, den är ganska platt. Men mina lår, om jag ställer mig framför mig så är det ända du ser är feta lår som bara har fett och höfter som är fetare än en dator. t.ex så. om fettet från mina ben skulle gått bort skulle jag ha normala fina lår 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Allt fett kan i teorin brännas bort. Men med fettreserverna menar jag "onödigt" fett, dvs. sådant som din kropp inte hade saknat. Detta är i regel ganska jämnt fördelat över kroppen, speciellt om man inte är så stor. 

Jämför du killar och tjejers kroppar så har ju tjejer fler kroppsdelar som har naturliga fettansamlingar eller vad man nu skall kalla det (bröst, rumpa, höfter etc. och detta är helt naturligt). Har inget att göra med att du tränar för lite eller äter en massa godis. När kroppen väljer vilket fett som skall förbrännas först så tar den naturligtvis först av det onödiga fettet och inte det naturliga. Av de mått som du skrivit så låter det som att du redan är smal och inte har så mycket onödigt fett kvar att förbränna, eftersom man då inte kan punktförbränna så kommer du alltså behöva bli mycket smalare över hela kroppen än vad du redan är för att dina lår skall bli så smala som du vill - troligen. 

Kult att min kropp är smal som den ska va, men det ända jag söker svar är ja eller nej just nu, därför jag har lärt mig mycket nu av era kommentarer, men till ja eller nej frågan nu, Kan man powerwalka , springa eller promenera bort fettet på mina lår?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Träna? Skeptisk

Njaa, vill inte träna på gym, det kostar. Det är bättre om jag springer med friskluft gratis 😉


   
SvaraCitera
Kudhos

sarab00:

t.ex. skit i min mage, den är ganska platt. Men mina lår, om jag ställer mig framför mig så är det ända du ser är feta lår som bara har fett och höfter som är fetare än en dator. t.ex så. om fettet från mina ben skulle gått bort skulle jag ha normala fina lår 🙂

De flesta tror nog att du har fullkomligt normala lår. Troligtvis en fullkomligt normal kropp också. Vi alla ser saker på vår egna kropp som vi vill förbättra (det är naturligt) men vi alla måste samtidigt lära oss acceptera det. Du kommer inte må bättre om du lyckas banta bort fettet, vill du må bättre så får du jobba på att acceptera och älska dig själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

De flesta tror nog att du har fullkomligt normala lår. Troligtvis en fullkomligt normal kropp också. Vi alla ser saker på vår egna kropp som vi vill förbättra (det är naturligt) men vi alla måste samtidigt lära oss acceptera det. Du kommer inte må bättre om du lyckas banta bort fettet, vill du må bättre så får du jobba på att acceptera och älska dig själv. 

Jag är nöjd med min kropp, det är bara låren och höfterna :/ 


   
SvaraCitera
Kudhos

sarab00:

Jag är nöjd med min kropp, det är bara låren och höfterna :/ 

tumblr_lxpjayZeaV1qei95oo1_500.gif

Embrace dem hips gurl


   
SvaraCitera

sarab00: Kult att min kropp är smal som den ska va, men det ända jag söker svar är ja eller nej just nu, därför jag har lärt mig mycket nu av era kommentarer, men till ja eller nej frågan nu, Kan man powerwalka , springa eller promenera bort fettet på mina lår?:)

Svar: ja. Vill du bränna fett så bör du helt enkelt göra dig av mer fler kalorier än vad du stoppar i dig. Men glöm inte att äta ändå, fokusera på protein, grönsaker, frukt och allmänt nyttig mat så kanske du får låren du vill ha.

Men försök att tycka om dina lår mer, de förtjänar nog inte kritiken du ger dem.


   
SvaraCitera

sarab00:

 det är bara låren och höfterna :/ 

Arg 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Svar: ja. Vill du bränna fett så bör du helt enkelt göra dig av mer fler kalorier än vad du stoppar i dig. Men glöm inte att äta ändå, fokusera på protein, grönsaker, frukt och allmänt nyttig mat så kanske du får låren du vill ha.

Men försök att tycka om dina lår mer, de förtjänar nog inte kritiken du ger dem.

Tack för ditt bra svar! Ska gå ut och jogga imorgon och efter skolan varje dag! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

tumblr_lxpjayZeaV1qei95oo1_500.gif

Embrace dem hips gurl

önskar mina lår var som hon till vänster.. 🙂


   
SvaraCitera

Tränar och äter bra kost.


   
SvaraCitera

Lägg av 🙁 Det är typ det sexigaste (flåt :$) som finns med breda höfter går varje dag och hoppas att mina kanske växer någon centimeter utåt .. 


   
SvaraCitera

sarab00:
Tack för att ni svarade så snabbt! Här jag bor finns det ett par skogar som man kan springa på/i. Kan man få smalare lår av att springa eller powerwalka? Glad

Man bygger nog lite muskler av att springa speciellt i uppförsbacke. Varför vill du bli smal? Är du inte snygg som du är? Jag tycker att det är fint med tjejer som inte är smala men inte feta och du är en sådan! Du har säker fin kropp men inte för att jag vet hur du ser ut men iaf <3


   
SvaraCitera