Aviseringar
Rensa alla

hur får man styrkan att lämna någon man älskar så mycket som behandlar en som skit?


rocka_billy:

joo ja vet.. ska försöka

Bra


   
SvaraCitera

Det är när du är i ett förhållande för att du inte kan vara ensam som du borde vara ensam och inse att man ska klara sig själv och inte förlita sig på någon annan.


   
SvaraCitera

Älska dig själv.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

jag bara fortsätter att förlåta han å kämpa för honom, sanningen är att han bokstavligt talat misshandlar mig psykiskt och jag mår så dåligt, men samtidigt så älskar jag han så mycket, jag kan varken leva med honom eller utan honom.

Det är lätt att säga att du ska skita i honom, begära något bättre, knulla runt lite eller whatever.

Men du föll för honom en gång och det berodde inte på att han var taskig mot dig utan på grund av någonting annat. Han måste ha varit annorlunda då.

Jag skulle tro att du är den som vill ha mest, att balansen mellan er inte finns där. Säg hur du upplever saker och ting och att du vill ha en paus. Ta en lång paus på 2-3 månader och känn efter hur det känns sen.

De svåra är självklart själva pausen, men försök göra allt annat i ditt X10l. Gymma, umgås med kompisar, lär dig teckna osv. Men kontakta inte honom på nått sätt. Inga SMS, Brev, Telefonsamtal eller något sådant. Försöker han kontakta dig så ignorerar honom. Sätt ett datum i förväg och håll dig till det.

Asjobbigt jag vet. Men efteråt får du se om han förändrats.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

Tanken på att vara ensam gör mig så rädd.. jag klarar inte av att vara ensam. måste ha någon att sova med, närhet,

Det där låter inte sunt någonstans,jag vet hur svårt det kan vara att ta sig ur ett sådant förhållande,då jag gått igenom det jag med,men man hittar den styrkan,tro det eller ej.
Jag fann min styrka hos mina vänner,de fanns där och stöttade hela vägen,idag är jag tillsammans med den finaste kille man kan tänka sig. Ta dig ur innan det går länge,finns här om du behöver prata.

Kram


   
SvaraCitera

bah, svaga kvinnofolk[blush]


   
SvaraCitera

Vad är det du älskar? Hans utsida?

rocka_billy:

jag vill så gärna tro att jag kan gör honom till en bättre människa.

Jag hoppas han lämnar dig.


   
SvaraCitera

Med tanke på hur du beskriver hans beteende förstår jag inte varför du stannar. Det verkar varken finnas kärlek eller respekt i erat förhållande.

rocka_billy:

Tanken på att vara ensam gör mig så rädd.. jag klarar inte av att vara ensam. måste ha någon att sova med, närhet,

Många är rädda för att vara ensamma, många klarar av det ändå. Det kommer vara sjukt jobbigt att bryta upp förhållandet, men det finns inga genvägar.
Du kan inte "göra honom till en bättre människa" genom att stanna och ta skit.
Dessutom är man väl inte ihop med någon av kärlek om man vill ändra på hela dennes personlighet?


   
SvaraCitera

rocka_billy:

Tanken på att vara ensam gör mig så rädd.. jag klarar inte av att vara ensam. måste ha någon att sova med, närhet,

Kan tipsa dig om meditation. Prova gör djupa andetag hela tiden en hela tiden en hel dag.

Vill du ha mer tips så kan jag pma dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Vad är det du älskar? Hans utsida?

nee inte hans utsida, hans charm helt enkelt. och han kan vara världens mysigaste ibland, men nu e de så här ja har sagt att e han elak igen då lämnar jag honom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

hela dennes personlighet?

har jag sagt att jag vill ändra hela hans personlighet?? nej
ja sa att jag hoppas kunna göra honom till en bättre människa.
för jag vet att han haft en jobbig uppväxt och alla tjejer han varit med innan har varit otrogna å sårat han, vist det ska såklart inte gå ut över mig. jag försöker inte ändra hans personlighet, jag försöker få honom att kunna öppna sig mer och visa mer känslor och det gör han.

Förut kunde han inte ens kolla på mig å säga att han tycker om mig, nu kan han verkligen säga precis vad han känner framför mitt ansikte, han försöker ändra sig, men ibland tänker han inte klart..


   
SvaraCitera

rocka_billy:

är för svag för det här hur kan jag lämna honom :'(

gör det bara, jag vet hur det känns men inget blir bättre och det är bättre att göra det så fort som möjligt. Nu ere iaf snart sommar och då händer det roliga saker och man hinner träffa folk, så omge dig av snälla (!) människor och tvinga dig själv att inte gå tillbaka till hnm ;>


   
SvaraCitera

rocka_billy:

nee inte hans utsida, hans charm helt enkelt. och han kan vara världens mysigaste ibland, men nu e de så här ja har sagt att e han elak igen då lämnar jag honom!

Vad ger dig rätten att säga att han är en dålig människa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Vad ger dig rätten att säga att han är en dålig människa?

vart någonstans har jag skrivit " han är en dålig människa" ?


   
SvaraCitera

rocka_billy:

vart någonstans har jag skrivit " han är en dålig människa" ?

Jag mindes fel.

rocka_billy::

jag vill så gärna tro att jag kan gör honom till en bättre människa.

Ifall du tycker att du kan få någon bättre, så borde du lämna honom. Du förtjänar inte honom.


   
SvaraCitera