Aviseringar
Rensa alla

Hur får man vänner??!


LInea
Ämnesstartare

Jag är snart 14 år och har INGA kompisar! Visst, jag känner några som kag är med på skolan, jag går på aktiviteter 4 dar i veckan, men har aldrig vänner hemma, blir aldrig bjuden att komma hem till någon eller typ ses på stan och har aldrig i hela mitt liv sovit över hos en kompis! Men det vill jag verkligen, jag drömmer om att ha ett gäng med härliga kompisar som man kan hitta på roliga saker med och som både kan skratta och gråta med tillsammans! 
Men nu käns det som en omöjlig dröm. 
Jag funderar på att flytta till en annan stad när jag ska börja gymnasiet, men vet inte om jag skulle våga det, men det skulle absolut vara värt det om jag skulle få kompisar då!
Har någon tips på hur man får kompisar och vänner för livet? Snälla, skriv!!!


   
Citera

Träffa många människor och ha tur så kommer du till sist träffa någon eller några som du klickar med


   
SvaraCitera

Jag kan ställa upp som kompis om du känner dig ensam! Glad

Det kan vara så att man inte har någon vän i högstadiet eller en vän som beter sig som ett kräk mot en och retas och har sig. För mig blev det bättre i gymnasiet men mådde dåligt andra halvåret och andra året i gymnasiet. Sedan började det nya elever som jag blev vän med och i fjärde året fick jag ännu fler vänner. Så det finns risk att det bättre för dig. I annat fall får man söka internetkompisar som man säkert kan träffa och göra något ihop med! Mycket glad


   
SvaraCitera

var alltid dig själv och kliv in i ett gäng som du kanske vill vara vän med och börja snacka och häng med i deras diskussioner. Jag hade inte så många vänner förut men jag har gjort detta många gånger nu och jag har fått många nya kompisar.  Ett bra tips är att om du känner någon som du är lite vän med kan du hänga med henne i hennes gäng så känns det lite tryggare och då är det någon som inte ser ut som ett frågetecken från första början


   
SvaraCitera

Var aldrig dig själv, klä dig slampigt, börja rök och häng med falafelrullarna som "gått i livets hårda skola" så kommer du iallafall få lite social kontakt.


   
SvaraCitera