Aviseringar
Rensa alla

Hur får tonåringar vänner utanför skolan?


Ämnesstartare

Jag har inga som helst vänner i skolan och är utanför där så kommer inte få det heller antagligen. Men hur får jag vänner utanför skolan? Finns det något forum? App? Fritidsgård kanske funkar?
var har ni fått era vänner 


   
Citera

Jag har fått vänner via olila sporter man har gått på, sen har jag haft många grannar i samma ålder som jag blivit vän med. Sen kan man ju bli vän med kompisars vänner.


   
SvaraCitera

Jag har ett fåtal vänner i skolan, men de flesta av mina vänner är folk som jag skriver med på discord. Dock är de från hela världen, och jag tror inte det är det du söker efter.


   
SvaraCitera

Antar du kan börja här på UM, finnd kanske någon i samma ålder som bor i närheten, fast det gäller ju också att ha lite tur.

Själv har jag träffat alla mina vänner på högstadiet eller dagis. Sen ska jag också träffa en från UM om två/tre veckor.


   
SvaraCitera

Känner samma som dig, de finns dock Yubo som är en app där du kan träffa nya vänner, testa den 🙂 hoppas de blir bättre.


   
SvaraCitera

Ekin:
Känner samma som dig, de finns dock Yubo som är en app där du kan träffa nya vänner, testa den 🙂 hoppas de blir bättre.

Sorry Ekin men det där var legit sämsta rådet i tråden <3

Bara kåta killar som skickar dick pics på Yubo. Eller tjejer som säljer nudesSover


   
SvaraCitera

Maymay:

Sorry Ekin men det där var legit sämsta rådet i tråden <3

Bara kåta killar som skickar dick pics på Yubo. Eller tjejer som säljer nudesSover

Finns de på dom flesta appar, men har man tur så kanske man hittar nån mogenTardig


   
SvaraCitera

Ekin:

Finns de på dom flesta appar, men har man tur så kanske man hittar nån mogenTardig

Större chans att göra det på UM


   
SvaraCitera

Maymay:

Större chans att göra det på UM

Och i fokus hittade jag men den sidan var rörigare än denna. 


   
SvaraCitera

Evenemang på Facebook och fråga om några vill mötas upp. Vänners vänner på Instagram. Folkhögskola och pingis. Workshops, spelträffar, bokcirklar om man gillar böcker. Jag har bara en vän och de andra kallar jag vänner. 


   
SvaraCitera

99% avmina vänner hittade jag på discordservrar. varav en av dem hittade jag på deinos umserver på discord


   
SvaraCitera

Far på ett evenemang eller kurs eller nått, hitta nån du tror passar som din vän, be om att adda snap och sen flyter det på haha


   
SvaraCitera

blackan4ever: Finns det något forum?

Öh... Ja?


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Öh... Ja?

Asså big brain.exe


   
SvaraCitera

Börja i någon sport 🙂


   
SvaraCitera