Aviseringar
Rensa alla

Hur farligt är egentligen frysta hallon?


Ämnesstartare

Hej!!Jag öppnade nyss ett paket frysta hallon till min yoghurt och åt upp ett par stycken innan jag kom ihåg att man måste koka hallonen innan servering. Bör jag vara orolig??


   
Citera
Ämnesstartare

vänta va är det farligt att äta frysta hallon?? har ätit väldigt många paket frysta hallon..


   
SvaraCitera

Inte farligt... det värsta som kan hända är väl att du sätter i halsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soffia:
vänta va är det farligt att äta frysta hallon?? har ätit väldigt många paket frysta hallon..

Tydligen, eller rådet från livsmedelsverket är att de bör kokas i minst 1 minut innan servering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:

Tydligen, eller rådet från livsmedelsverket är att de bör kokas i minst 1 minut innan servering.

jaha, oj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aja men tror inte du behöver vara orolig allafall


   
SvaraCitera
time
 time

Captain Jack Sparrow:
Inte farligt... det värsta som kan hända är väl att du sätter i halsen

soffia:
vänta va är det farligt att äta frysta hallon?? har ätit väldigt många paket frysta hallon..

Frysta hallon som importerats från andra länder kan rätt ofta bära på novovirus, det är vinterkräksjukan. Det är inte "farligt", men det är inte kul att bli sjuk heller, så koka dem en minut innan ni äter. 🙂 Om det är svenska eller färska hallon går det bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Frysta hallon som importerats från andra länder kan rätt ofta bära på novovirus, det är vinterkräksjukan. Det är inte "farligt", men det är inte kul att bli sjuk heller, så koka dem en minut innan ni äter. 🙂 Om det är svenska eller färska hallon går det bra.

Så det som händer när man äter frysta hallon är att man kan bli magsjuk/influensa?? Åt nämligen frysta hallong för ett x antal veckor sen och är för närvarande sängliggande och visar symptom för Hepatit. Alltså kommer man dö eller kan man vara lugn??


   
SvaraCitera
time
 time

titanicfanatic: Åt nämligen frysta hallong för ett x antal veckor sen och är för närvarande sängliggande och visar symptom för Hepatit.

Då ska du ju definitivt kontakta vården och inte äta mer frysta hallon. Novovirus är magsjuka, ja. Det var ett tag sedan hepatit var på tapeten när det kom till frysta bär men det är alltid bra att vara försiktig. Om du är sängliggande med symptom som visar på hepatit ska du ju dock naturligtvis kolla upp det, redan ikväll om du kan.


   
SvaraCitera

time:

Frysta hallon som importerats från andra länder kan rätt ofta bära på novovirus, det är vinterkräksjukan. Det är inte "farligt", men det är inte kul att bli sjuk heller, så koka dem en minut innan ni äter. 🙂 Om det är svenska eller färska hallon går det bra

Sant, läste dock fel och trodde det var eget plockat så men ajaTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Frysta hallon som importerats från andra länder kan rätt ofta bära på novovirus, det är vinterkräksjukan. Det är inte "farligt", men det är inte kul att bli sjuk heller, så koka dem en minut innan ni äter. 🙂 Om det är svenska eller färska hallon går det bra.

har nog haft väldigt tur då eftersom att jag ända sedan jag var väldigt liten alltid älskat och ätit frysta hallon hela tiden, är nu 14 så ja..:/


   
SvaraCitera
time
 time

soffia: har nog haft väldigt tur då eftersom att jag ända sedan jag var väldigt liten alltid älskat och ätit frysta hallon hela tiden, är nu 14 så ja..:/

Du kanske har ätit svenska frysta hallon? Det är hallon från andra länder som bär på viruset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Du kanske har ätit svenska frysta hallon? Det är hallon från andra länder som bär på viruset.

jaha de vet jag inte, är säkert så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kokade hallon är så jävla äckligt, om en äter dem medan de fortfarande är varma alltså. Usch.

Ät närodlat ist, bättre för alla :)))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har använt som iskuber i typ kir royal, det går ju hur bra som helst, live a little och skit (höhö)


   
SvaraCitera