Aviseringar
Rensa alla

hur fick du reda på att mat var lik


Vet inte, tror att jag förstått hela tiden att kött och så är just djur. Eller så fick jag det förklarat för mig tidigt, vet inte.
Men annat har jag upptäckt efterhand, t.ex blodpudding som borde vara tämligen uppenbart pågrund av namnet, men det tog ett tag innan jag kopplade att det var blod. Då slutade jag äta det ett tag, men nu gillar jag det igen. [blush]
Jag och min kusin gjorde även misstaget att läsa på leverpastejpaketet när vi var 7-8 år, jag har inte kunnat äta leverpastej sedan dess. Konstigt på något vis, för som jag minns det så var det gott, men jag har försökt flera gånger och kan bara inte med. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen aning. [shake]


   
SvaraCitera

min pappa är jägare så blev nog varse om det ganska tidigt när han släpade hem uppskurna rådjur och sånt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi har halalslakt hemma i badrummet så ja visste minsann att de va mina små får ull o bull o hela deras familj


   
SvaraCitera

ohYEA_:

halalslakt hemma i badrummet

dårar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

dårar

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Angelize:

tills den dagen mamma sa att det var blod då åt jag d aldrig mer HAHAHAHA fan vad äcklig

För mig var det nog föresten tvärt om, när jag tänkte på att blodpuding är blod, så tyckte jag det var extra coolt. 🙂

Link:

Haha naaw, blev han veg eller kunde han inte motstå köttet?

Jag minns inte, han kanske var vegetarian i några dagar eller nått, sen tänkte han inte så mycket mer på det tror jag. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

vi har halalslakt hemma i badrummet så ja visste minsann att de va mina små får ull o bull o hela deras familj

[bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor på en bondgård, tyckte synd om tjurarna när de åkte iväg och blev mat. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

För mig var det nog föresten tvärt om, när jag tänkte på att blodpuding är blod, så tyckte jag det var extra coolt. 🙂

mm men utifrån hur du skriver här så är du ett psyko [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde att det var korv bara
svart korv KÖTT svart kött trodde jag
visste inte ens att blodkorv & blodpudding var samma sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

trodde att det var korv bara
svart korv KÖTT svart kött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera