Aviseringar
Rensa alla

Hur fick ni ert första jobb?


Ämnesstartare

Berätta era historier, vore kul att höra! Söt


   
Citera
Ämnesstartare

Jag sökte ett jobb och fick det. Brukar det vara mer spännande än så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haft 1 sommarjobb på 3,5 veckor.

Skrev under en sån där blankett om feriepraktik, lade den i kommunkontorets postlåda.. 

Några veckor gick och jag fick ett brev i brevlådan.. Jag dök upp på angiven plats och tid.. Jag fick en handledare som tyckte synd om mig och den andra killen som skulle praktisera och arbeta hårt där för 25kr i timmen.

Vi började arbeta och efter halva dan kom beskedet att de skrev över oss som anställda hos företaget, på så vis kunde vi utföra vissa jobb vi inte fick ta annars.. Samt lönehöjningen såklart, från 25kr i timman till ~90 var ganska fett! Mycket glad  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev uppringd av min gamla it-lärare som bad mig prata med rektorn ty de behövde akut en ny it-lärare. Pratade med henne per telefon och började jobba ca två veckor senare.


   
SvaraCitera

Hörde att några vänner/bekantskaper hade fått jobb på Lek & Bus genom att gå dit och lämna CV. Tyckte det lät som ett kul jobb så jag gick dit och lämnade CV jag med, och fick det. Dock var det ett väldigt flummigt arbete. Chefen var väldigt otrevlig, gav en inga raster, och inte ens rätt lön. Vi fick dessutom inte ens något anställningsbevis. Så skulle egentligen inte ens kalla det för något riktigt jobb.

Efter det sökte jag jobb på McDonald's via en hemsida över de restauranger i Sthlm som är i behov av personal. De hörde av sig 10 timmar senare och jag fick gå på en intervju. And I got it. Wiho Glad


   
SvaraCitera

Svartjobb, lasta en massa skit. Kändes bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var desperat (utan boende och trygghet) och gnällde på facebook, vilket uppmärksammades av en gammal um:are (Canarie) som tipsade om ett telefonjobb som vem som helst kunde få


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

första riktiga jobb - som jag har ännu idag - var genom modern då en gammal vän till henne vars dotter min bror brukade leka med frågade om min broder skulle vara intresserad av sommarjobb, varpå mor svarade "ta min dotter istället.". 

resten är historia.


   
SvaraCitera

var aktiv inom föreningsliv1

på en klubb som saknade personal
ingen av de "vanliga" vikarierna kunde hoppa in så då ringde dom mig
var iofs bara timjobb men känns rätt stort ändå att va ansvarig för 8 barn och tillhörande hästar i taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Random telefonförsäljarjobb som jag hittade via platsbanken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första ever: annons i lokaltidningen, blev tidningsutdelare som tolvåring. 

Hade sålt teckningar, stenar och leksaker från dörr till dörr hela barndomen för att ha råd med GODIS också. Gjorde massa små ärenden och tjänster åt farsan också.

Fick första sommarjobbet via farsan.

Första riktiga jobbet via bemanningsföretag.

mitt cv vsg


   
SvaraCitera
reben

hade några småjobb typ några dagar allt som alt på pappas jobb o sen på mammas kompis jobb. men aa då hade jag något i cv:t trots att d bara va några timmar här o där.

mitt första "riktiga" jobb va sommaren 2011när jag jobbade på en danmarksfärja. det fick jag  genom att skicka in cv o brev t scandlines när jag såg att de sökte folk  på intendenturen. hade precis sett klart hela rederiet för första ggn o va fett sugn 😎 

första arbetsintervjun, hade maginfluensa o fick jobbet. king


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte först skriva sen kom jag på att jag är ju en kändis som självklart blivit intervjuad angående detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://nyheter24.se/play/main/video/4592/aired/all/0

Äsch gick inte att bädda in tydligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev kompis med chefen 


   
SvaraCitera