Aviseringar
Rensa alla

Hur förblöder man?


Sonya
Ämnesstartare

Varför förblöder man bara på vissa ställen, som tex handleden? Är det pågrund av ådror o sånt?


   
Citera

Anledningen till varför handlederna är populärast är för det är lättast att skära upp artärerna där. Du kan ju dra upp låret eller så med, men... ja.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Anledningen till varför handlederna är populärast

Vilken deprimerande mening.


   
SvaraCitera
höna

där de sitter lättåtkomliga och stora artärer tror jag. typ halsen, handlederna osvosv


   
SvaraCitera

Sonya:

Varför förblöder man bara på vissa ställen, som tex handleden? Är det pågrund av ådror o sånt?

Ja, det är pga ådror. På vissa ställen av kroppen är ådrorna och blodtillförseln inte lika stor, vilket innebär att om du skär dig där, hinner blodet koagulera och bilda en sårskorpa som håller resten av blodet inne, innan du hinner förblöda.

Om man försöker förblöda genom handlederna är det vanligt att man lägger sig i ett bad med vatten för att blodet inte ska kunna koagulera lika lätt.


   
SvaraCitera

And remember kids: It's down the road, not cross the street.


   
SvaraCitera

varför undrar du?


   
SvaraCitera

Sonya:

som tex handleden?

patrick bateman:

varför undrar du?

Precis vad jag tänkte fråga


   
SvaraCitera

Du har startat en tråd om överdos, en där du säger där du vill dö och nu denna. Funderar du på att ta livet av dig? jag tänker inte döma dig.


   
SvaraCitera

En släkting till mig skar upp handlederna och halsen när hennes man och dotter dog, i början på 1900-talet iofs. En dräng sprang och hämtade läkaren så hon klarade sig. Resten av hennes liv gick hon med svarta kläder med lång armar och hög krage för att inte visa hennes ärr.

Det hände mycket hemskt i de värmländska skogarna förr.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Precis vad jag tänkte fråga

skönt att inte bara jag tänkte i de banorna


   
SvaraCitera