Aviseringar
Rensa alla

Hur förtränger man något?


Ämnesstartare

Har mått dåligt de senaste 6 månaderna över en sak som hänt. Jag tänker på det varje dag och håller mig undan de ställen som jag kan stöta på människan som gjorde detta mot mig, och är alltid rädd för att någon ska ta upp det.

Det handlar inte om en våldtäkt, men i det "forumet" om man säger så. Man har ju alltid fått höra folk som förträngt saker, de kommer inte ihåg vad som hände eftersom de har förträngt det. Nu till frågan: HUR FAN FÖRTRÄNGER MAN? Någon som gjort det någon gång och kan berätta hur man går till väga? Skulle vara evigt tacksam!


   
Citera

Man slutar bry sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoerttard:

HUR FAN FÖRTRÄNGER MAN?

alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska du inte göra. Du ska prata om det och försöka få ur dig allt. Förtränger du saker så kommer de upp till ytan i form av andra problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

alkohol

man glömmer det för stunden men inte i längden
så nej 🙂


   
SvaraCitera

Du måste söka upp hjälp och prata ut om det. Du måste handskas med de jobbiga känslorna för dem finns där oavsett om du vill det eller inte. Ta inte till kortsiktiga lösningar som alkohol eller förträngning, de får dig bara att må sämre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

man glömmer det för stunden men inte i längden
så nej 🙂

säger nykteristen.nu [zzz]

Om du tar tillräckligt många droger kommer du kanske bli hjärnskadad och då finns det en chans att du glömmer allt helt [y]

Dold text: säger dock inte att du borde..dålig idé egentligen..Lyssna på isola istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har förträngt en del saker. vet inte hur dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

alkohol.

alkohol är det sista jag ska ha! minnet av det som hände blir starkare när jag har alkohol i kroppen, eftersom det som hände hände när jag inte var nykter. jag är väldigt försiktig med sånt nu för tiden, jag förstår allvaret i alkohol nu som jag inte gjorde förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har förträngt en del saker. vet inte hur dock

men minns du sakerna eller kommer du inte ihåg? vissa bitar kanske försvann? berätta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

säger nykteristen.nu [zzz]

jag vet iaf vad jag pratar om 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoerttard:

men minns du sakerna eller kommer du inte ihåg? vissa bitar kanske försvann? berätta!

kommer inte ihåg allt, klart jag vet en del saker men jag ville väl glömma och nu känns det som att det hände i ett annat liv [tard] (det jag minns alltså)


   
SvaraCitera

Du behöver bearbeta det före du förtränger. Annars kan det dyka upp på random och rasera hur mycket som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man får sitt minne raderat


   
SvaraCitera