Aviseringar
Rensa alla

Hur fungerar killar...


Ämnesstartare

Inte Gugge:

Ah, oki. Håller dock inte med dig, men jajaja [crazy][crazy] orkar ej mer.

Du sa ju själv att man inte kunde se skillnad, men jaja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Man behöver inte generalisera för att man inte tittar på varje enskilt fall.

Jo.

Nachac:

Politik handlar om styrande och att möta samhällsproblem

Och för att definiera ett samhällsproblem måste man generalisera och sammanfoga liknande erfarenheter, vilket går emot din tramsindividualism.

Nachac:

Dessa är inte enskilda, utan gäller för flera personer. Bara för att man arbetar för att ändra situationen för flera innebär inte det att man generaliserar.

Jo. Du generaliserar individuella erfarenheter till kollektiva erfarenheter och åtgärdar problem utifrån det.

Nu räcker det för mig, begriper du inte så bryr jag mig ärligt talat inte. Tycker inte om dig eller att diskutera med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Jo.

Lysande argument.

Rödingajävel:

Och för att definiera ett samhällsproblem måste man generalisera och sammanfoga liknande erfarenheter, vilket går emot din tramsindividualism.

Nej. Generalisering har inget med det att göra. Man ser ett problem som bygger på faktorer och tendenser, som beror på att ett flertal människor reagerar på samma sätt. Det är inte en generalisering, utan en analys.


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Du sa ju själv att man inte kunde se skillnad, men jaja.

Menade mer att man inte kan se om någon är poly eller mono och om någon framstår som en "ej förhållandetyp" så beror det nog på att den personen inte vill ha ett förhållande.

Jag menar att om en polyamorös är en "förhållandetyp" så framstår inte denna som en "ej förhållandetyp".

[wink]


   
SvaraCitera
zIGGE

HEMLIGHETSFUL:

Varför är jag så dum så jag skapar en tråd på UM kan man ju verkligen fråga sig.

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

"ej förhållandetyp" så beror det nog på att den personen inte vill ha ett förhållande.

Och någon som "umgås" med flera samtidigt kan te sig som en "icke-förhållandetyp" för någon som inte har polyamori i åtanke, oavsett om vederbörande är det eller inte. Jag påstår inte att polyamorösa inte är förhållandetyper, men T.S. frågade om tanken bakom och känner då knappast till alla fakta om personerna och kan lika gärna ha dragit en felaktig slutsats. Min poäng var bara att alla inte följer de regler och normer som är just normen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Min poäng var bara att alla inte följer de regler och normer som är just normen.

Och jag håller ändå inte med din teori.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Och jag håller ändå inte med din teori.

Oki.


   
SvaraCitera