Aviseringar
Rensa alla

hur funkar reservintagningen till gymnasiet?


Ämnesstartare

Om exempelvis någon kommer in på både deras andra och förstahandsval, står personen i fråga med som en av dom som kom in på andrahandsvalet, och därmed ersätts av en reserv? Eller ersätts reserverna endast av dom som bestämmer sig för att byta efter att gymnasiet börjat?


   
Citera

hmmm till gymnasiet är det väl så att alla andra val stryks om man kommer in på förstahandsvalet typ?
eller förstod jag rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hmmm till gymnasiet är det väl så att alla andra val stryks om man kommer in på förstahandsvalet typ?
eller förstod jag rätt?

precis
det jag undra var då om personer som kommit in på deras första val räknas med i andra (osv)-valen, och därmed kan ersättas med reserver.


   
SvaraCitera

disco:

precis
det jag undra var då om personer som kommit in på deras första val räknas med i andra (osv)-valen, och därmed kan ersättas med reserver.

om någon kommer in på sitt förstahandsval står den ju inte med på de andra valen..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om någon kommer in på sitt förstahandsval står den ju inte med på de andra valen..?

säker? man har ju faktiskt även kommit in på andrahandsvalet, även om man inte kan välja det?


   
SvaraCitera

disco:

säker? man har ju faktiskt även kommit in på andrahandsvalet, även om man inte kan välja det?

så sa de på min tid, men det var förvisso ett tag sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

så sa de på min tid, men det var förvisso ett tag sen.

ok, tack ändå
får ringa gymnasieantagningen imorgon


   
SvaraCitera

disco:

man har ju faktiskt även kommit in på andrahandsvalet, även om man inte kan välja det?

Ja, men jag gissar på att man kanske inte ens får veta då om man kommit in på andrahandsvalet eftersom man redan är inne på första.
Fast jag vet faktiskt inte [smile]


   
SvaraCitera

kom på att det är lite skillnad om man sökt i olika "distrikt" då stryks man inte från de andra valen.
eller, det var så för mig iaf, kan ju vara ändrat nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Ja, men jag gissar på att man kanske inte ens får veta då om man kommit in på andrahandsvalet eftersom man redan är inne på första.
Fast jag vet faktiskt inte

det borde man ju ha en aning om själv, om man kommer över intagningsgränsen eller inte


   
SvaraCitera

disco:

det borde man ju ha en aning om själv, om man kommer över intagningsgränsen eller inte

Jo, men menade mer att man inte får nåt officiellt besked, att det inte "räknas"...men som sagt så vet jag inte [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy]

vad
liten du är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Jo, men menade mer att man inte får nåt officiellt besked, att det inte "räknas"...men som sagt så vet jag inte

äsch får ringa

ennie:

vad
liten du är

180 cm bbitch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

180 cm bbitch

hur många år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hur många år


   
SvaraCitera