Aviseringar
Rensa alla

Hur gå till väga? + Har han rätt?


Ämnesstartare

Ok, som jag skrivit tidigare så lämnade min dåvarande flickvän mig efter ett 19,5 månader långt förhållande. Allt var helt ok, bortsett från några bråk och sådant, tills hon gjorde slut. Den gången höll det inte ens ett helt dygn innan vi blev tillsammans igen.
Sedan så gick det ett par månader, så fick jag se "söta" Sms från andra killar på hennes telefon & en vecka efter så tog det slut.

Jag sa det direkt när jag sett de Sms hon hade på sin telefon att jag inte ville att det skulle ta slut för en sådan liten sak, det vi hade hade ändå hållt i 19 månader. Jag menar, det var kompisar som hon snackade med redan långt innan vi blev tillsammans bland annat & även sådana killar som hon i stort sett aldrig kommer kunna träffa.
Sedan en vecka efter tog det alltså slut, utan att jag fick någon förklaring på varför. Men idag så kom hon hem till mig igen. Då har det gått 1 månad & 5 dagar sedan det tog slut mellan oss på förhållandenivå.

Olika stadier efter vårt förhållande tog slut:
* 2 veckor, jag tog bort henne från facebook. Hon ballade ur och bad mig dra åt helvete.
* 1 månad, jag fick meddelande om att hon ville träffas.
* 1 månad & 2 dagar, jag tackade nej till att träffa henne.
* 1 månad & 5 dagar, hon kommer hen till mig och vi pratar om lite allt möjligt men framför allt om oss i ungefär 6 timmar.

När vi idag sågs igen så säger hon att hon "saknar det som vi hade förr" men hon säger även att hon "vill inte ha något med mig". Hon sa till mig att hon tyckte om när jag rörde vid henne och vi kysste varandra, men inte mun mot mun.
Hon frågade mig när vi låg i sängen och pratade om det var det sista gången vi ses, jag svarade med att "lägga över pucken på hennes blad". Då sa hon att jag skulle ta initiativ, troligvis för att jag försökt vara så upptagen som möjligt efter avslutandet av förhållandet, och att jag bör skicka något Sms eller något till henne.

En av mina vänner som hon skrivit till angående detta säger att han tror att det kan bli något mellan oss, han är cirka 45 (dubbelt så gammal som jag) så ingen kommentar att han pumpar henne eller något sådant tack.
Han tror detta för att han ser det som så att:
* Hade det inte kunnat bli något mellan oss, då hade det tagit stopp när jag tackade nej till att ses.
* Hon hade aldrig kommit hem till mig helt oanmäld och snackat i sex timmar.
* Hon hade inte skrivit till honom (hon tog kontakt med honom)
* Hon hade inte sagt att hon saknade det som fanns förr (även om hon sa att hon inte ville ha något med mig)
* Hon hade inte blivit sur för att jag tog bort henne på facebook.

Vad anser ni om detta? Har denne kompis rätt i sina beskrivningar om henne? Och hur ska jag gå till väga för att möjligen få henne att återgå till mig? [smile]

Ja, om ni läst mitt tidigare så har jag nu bestämt mig för att försöka få henne tillbaka nu igen![smile]

Något oklart? Fråga gärna! [bigsmile]


   
Citera

Orkar inte läsa din text.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Orkar inte läsa din text.

Inte? Men kommentara orkar du [bigsmile]


   
SvaraCitera

gloende:

Inte? Men kommentara orkar du [bigsmile]

Alltid.


   
SvaraCitera

Vet inte det är svårt att säga, kanske är så att hon inte saknar just dig utan bara närheten... om hon nu hade känslor för dig, varför gjorde hon slut? är hon osäker på dig och måste göra slut+återvända till dig hela tiden?


   
SvaraCitera

gloende:

jag tackade nej till att träffa henne.

gloende:

on kommer hen till mig och vi pratar om lite allt möjligt men framför allt om oss i ungefär 6 timmar.

[confused]


   
SvaraCitera

Wof äger jag bara [no-no]


   
SvaraCitera

Okej, jag är förvirrad.

honolulu:

kanske är så att hon inte saknar just dig utan bara närheten...

kan så vara


   
SvaraCitera

Tror du det skulle bli bra om ni blev ihop igen?
Vad fick förhållandet att gå i kras de tidigare gångerna?
Går det att reparera?


   
SvaraCitera

Det kanske blir ni igen, men ärligt talat verkar ni inte vara riktigt rätt för varandra om hon gör slut till och från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

om hon nu hade känslor för dig, varför gjorde hon slut?

Anledningen till att hon gjorde slut var att jag inte agerade lika "kärleksfullt" längre. Inde den person som kom bakifrån och bara höll om henne och kysste henne lite när som.
Svaret på varför jag inte agerade som tidigare var att jag hade problem med min familj och mitt eget liv, som jag inte pratade om. Så jag får helt enkelt skylle mig sjölv på den biten. Men jag var samtidigt rädd för att min familj skulle ställa sig mot mig om jag pratade om familjens problem.

Nintendo:

[confused]

Vad?

antrax:

Tror du det skulle bli bra om ni blev ihop igen?

Jag tror i alla fall att den här grejen skulle bli bättre, båda gillar ju när den andre rör vid en så som förr.

antrax:

Vad fick förhållandet att gå i kras de tidigare gångerna?
Går det att reparera?

Svarade nyss på den biten lite högre upp [smile]
Sista frågan säger min magkänsla och mitt hjärta att det skulle gå att reparera, men det är den frågan jag önskar få svar på hur & om det skulle gå att reparera. [smile]

ööörkarn:

Det kanske blir ni igen, men ärligt talat verkar ni inte vara riktigt rätt för varandra om hon gör slut till och från.

Det hände en gång tidigare att hon gjorde slut. Då kändes det inte ens seriöst från någon av oss att det var slut. Det var ju knappt ens ett dygn.


   
SvaraCitera

gloende:

Vad?

Varför åkte hon hem till dig om när du sa att du inte ville träffa henne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Varför åkte hon hem till dig om när du sa att du inte ville träffa henne?

Bra fråga... kanske är det som min vän som hon tog kontakt med sa, hon känner fortfarande för mig?


   
SvaraCitera

S3ON:

Orkar inte läsa din text.


   
SvaraCitera

gloende:

båda gillar ju när den andre rör vid en så som förr.

Så ni känner fortfarande fysisk attraktion?
Inget mer?

gloende:

men det är den frågan jag önskar få svar på hur & om det skulle gå att reparera. [smile]

Aha. Jag tror att det bara är du och den där tjejen kan svara på den frågan.


   
SvaraCitera