Aviseringar
Rensa alla

Hur går det för erat UF-företag ?


passaro:

Websidan, däremot, riktigt ful och störande.

Okej, vad tänker du främst på då? Är det designen som inte faller dig i smaken eller ? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cbb3_:

Okej, vad tänker du främst på då? Är det designen som inte faller dig i smaken eller ? 🙂

Främst tänker jag på det flash-aktiga. Hur bilder tonar upp etc. segar till ibland osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

§5. Det är inte tillåtet för vare sig privatpersoner eller företag att annonsera eller göra reklam för vare sig föremål, tjänster eller kontakter på sajten, vare sig i forumet, i bloggen, i chatten eller liknande. Vid sådan förseelse kan Ungdomar.se att yrka på skadestånd.

Hmmmmmmm....

Var ser du reklam i det där?


   
SvaraCitera

passaro:

Främst tänker jag på det flash-aktiga. Hur bilder tonar upp etc. segar till ibland osv.

Okej, låter ju inte bra.. Jag har funderat på att göra om hela sidan i flash.. Visserligen kanske man får ladda den någon sekund i början men sen borde det flyta bra. Sen om man inte gillar toningar är ju en smaksak såklart..

Har du drivit UF-företag själv eller känner du någon som gör? .. Tycker alltid det är roligt att höra vad andra har (haft) för idéer. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cbb3_:

Jag har funderat på att göra om hela sidan i flash.

Vad är det med flash som är så lockande?

Hatar verkligen sidor med flash.

Cbb3_:

Har du drivit UF-företag själv eller känner du någon som gör? .. Tycker alltid det är roligt att höra vad andra har (haft) för idéer. 🙂

Nope.


   
SvaraCitera
Åtta

Cbb3_:

Jag har funderat på att göra om hela sidan i flash

Varför? Flash har definitivt sina användningsområden, men att driva en hel hemsida med det är definitivt inte en av dem. Vad gör du om besökaren har en textbaserad webbläsare, en mobil enhet, en webbläsare som inte stödjer flash, någon fri version av flash (t.ex. Gnash) som kanske inte fungerar lika bra som den kommersiella versionen, en väldigt lågupplöst bildyta, en synskada, ett handikapp som gör att hen inte kan använda mus, eller kanske helt enkelt är en person som föredrar att navigera med hjälp av tangentbordet?

Flash ska inte, och var aldrig tänkt att användas till att bygga hemsidor. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cbb3_:

Jag har funderat på att göra om hela sidan i flash..

Nej.


   
SvaraCitera

passaro:

Vad är det med flash som är så lockande?

Egentligen inte så mycket för min egen del, jag gillar egentligen mer enkla/stilrena hemsidor. Men jag är inte ensam i gruppen ^^ Demokrati och sånt skit. Sen vet jag hur många som helst som verkligen älskar flash-sidor.

Är din åsikt att jag ska ta bort toningseffekten?

Åtta:

Flash ska inte, och var aldrig tänkt att användas till att bygga hemsidor.

Det beror helt på vilken typ av hemsida man ska göra, men oftast går det alltid lika bra att använda Html/Css/java-script. Så jag får väl lägga ner min tanke på flash då.

Önskar att domarna också kunde se mer till praktiska aspekter, det verkar inte som att dom gjort det i tidigare tävlingar. Utseende är allt ungefär.


   
SvaraCitera

iddqd:

Nej.

Haha, alla här är tydligen väldigt anti-flash. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Åtta

Cbb3_:

Haha, alla här är tydligen väldigt anti-flash. [bigcheers]

Jag är inte anti flash när det används på rätt sätt. Men jag är väldigt intresserad utav webbutveckling och design, och har sysslat med det (av och till) under ett flertal år nu. För mig är det ett stort mysterium varför någon skulle välja att göra hela sin sida i flash. Speciellt efter de senaste årens prat om hur viktigt semantik, standarder och användaråtkomst är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cbb3_:

Haha, alla här är tydligen väldigt anti-flash.

Kanske för att det är klumpigt och smaklöst.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag är inte anti flash när det används på rätt sätt.

Ursäkta, menade lite mer som att det inte verkar vara så populärt med sidor helt baserade på flash.

Åtta:

För mig är det ett stort mysterium varför någon skulle välja att göra hela sin sida i flash.

För att det är enkelt att få det att se ut som man vill.. Alltså ren lathet. Mer än så är det nog inte.
För allt "sidmässigt" kan man göra med html/css, det är väl mest när det kommer till svåra animationer och diverse grafiska applikationer som det är kanon att använda flash.[y]

Nu blev det visst lite väl mycket prat om webbutveckling, blir lätt så om man är intresserad. Men tillbaks till UF och kom igen nu med lite exempel på UF-företag! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Åtta

Cbb3_:

det är väl mest när det kommer till svåra animationer och diverse grafiska applikationer som det är kanon att använda flash.[y]

Visst. Interaktiva animationer går väl att göra i flash (även om man skulle kunna göra det med .svg + javascript lika gärna). Men att hänga upp en hel sida på antagandet att användaren har flash installerat och kan använda det till dess fulla potential är bara dumt.

Jag rekommenderar dig till att see den här screencasten av Nate Koechley från Yahoo. Där tar han upp hur han och de han jobbar med skapar sina sidor lager för lager, så att även om användaren varken kan använda javascript, flash eller CSS så kan den fortfarande använda sidan.


   
SvaraCitera

Cupcake UF 2:a bästa affärsplan sthlm!:) endast slagna av våra klasskompisar. fick wild-card till nationella mässan tack vare hård konkurrens i affärsplans-tävlingen + bra monter och "framförande". ses där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Driver ett IT support företag. redefine.se Inte så bra hemsida men den funkar^^


   
SvaraCitera