Aviseringar
Rensa alla

Hur går det för Real?


Ämnesstartare

Trippeln=ligan, cl, ligacupen
Dubbeln=ligan cl

Ja, de har värvat Ronaldo, Kaká mfl.
Ändå kan man inte säga att de glänst under försäsongen, men trots allt så är försäsongen inget man lägger mycket vikt på.

Hur tror ni det går? Har för mig att de spenderat omkring 2.3 miljader kronor på spelarköp under sommarens sillyseason.


   
Citera
Ämnesstartare

Om man ska döma efter förra perioden med världsstjärnor (Zidane, Figo, Beckham osv.) gick det ju okej - men inte perfekt. Den nuvarande truppen borde kunna åstadkomma något liknande, men jag tror inte på fullständig succé eftersom Barca kommer att försvara ligatiteln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

De blir titellöse! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

De blir titellöse! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

De blir titellöse! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol wut? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

SAmini: De blir titellöse! (Du röstade på detta alternativ)

Myksa:

mini: De blir titellöse! (Du röstade på detta alternativ)

Ricochet:

men jag tror inte på fullständig succé eftersom Barca kommer att försvara ligatiteln.

Vinner de inte ligan eller CL så är det verkligen katastrof. Men jag förstår inte varför de inte köper bättre backar... liksom visst, ramos är grym, men mittbackarna pepe och abiol är ju okej, men känns som att det hade varit bättre att satsa lite mer på den fronten än att ha 6 anfallare som är världsstjärnor, när tre av dem säkert får bänka varje match. Och sedan bortsett från Ramos som är ytter, har dem Torres, Ezequiel Garay, marcelo, Álvaro Arbeloa. Visst, alla är bra spelare. Men istället borde de satsat på en ytterback i klass med Evra, Ramos, Cole, Alves.


   
SvaraCitera

SAmini:

mittbackarna pepe och abiol är ju okej,

Du kan bevisligen ingenting om fotboll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Du kan bevisligen ingenting om fotboll.

? Så du menar att dem håller samma klass som Vidic Ferdinan? Eller terry?


   
SvaraCitera

SAmini:

De vinner ligan elr cl (Du röstade på detta alternativ)

SAmini:

Så du menar att dem håller samma klass som Vidic Ferdinan? Eller terry?

Nej, jag anser också att de inte skulle lyckas få Ferdinand utan att betala ett otroligt överpris. Att dra in Terry är ju bara komiskt, han är icke värvbar, det vet alla.

Samtidigt är båda unga, Pepe och Albiol är två blivande storstjärnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

De blir titellöse! (Du röstade på detta alternativ)

/care


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Nej, jag anser också att de inte skulle lyckas få Ferdinand utan att betala ett otroligt överpris

Jag sa att pepe och albiol är Okej, förhållande till resten av truppen och de andra mittbackarna. Sen fattar väl jag också att United eller Chelsea inte släpper dem för några enstaka hundra miljoner.

Men du kan inte jämföra Albiol, Pepe, Metzelder med Vidic, Ferdninan och Evans.


   
SvaraCitera

SAmini:

Albiol, Pepe, Metzelder med Vidic, Ferdninan och Evans.

Pepe platsar i den jämförelsen, helt klart. Metzelder är klart underskattad och en fullgod ersättare för en ev. skada på någon av Albiol eller Pepe. Albiol är hyperung och är redan nu på gång att bli en världsback, så jo, det kan jag. Det är snarare Marcelos defensiva kunskaper jag oroar mig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Pepe platsar i den jämförelsen, helt klart.

Undrar vem som inte kan något om fotboll... Pepe går inte att jämföras med Ferdinan eller Vidic. Inte Albiol (23) heller, fast han är som sagt ung, men inte "hyperung". Hans u-21 tid är trots allt över.

Det jag säger är att Real inte har någon balans med bredden på truppen de har offensivt och bredden på truppen de har defensivt. Håller du inte med kan du gräva ner dig.

Och jag tror även att det är vad som kommer att kosta dem.


   
SvaraCitera

SAmini:

Pepe går inte att jämföras med Ferdinan eller Vidic.

Jag själv anser Terry och Ferdinand vara världens två bästa mittbackar, så jag förstår självklart vad du menar. Men jag kan samtidigt inte förstå hur folk på fullt allvar verkar tro att Pepe och Albiol är för dåligt mittförsvar för att kunna vinna titlar. Att Barcelona å andra sidan har Pique titt som tätt i mittförsvaret, som är nästintill en sopa, fungerar däremot utmärkt. Pepe och Albiol är jävligt bra, och fungerar gott och väl för att kunna ta hem ligan eller CL.

SAmini:

Det jag säger är att Real inte har någon balans med bredden på truppen de har offensivt och bredden på truppen de har defensivt.

Givetvis har de för många offensiva spelare, men om du har lite koll har Pelle redan uttalat sig om att man ska sälja av spelare så att man har en normalstor trupp. Huntelaar är redan klar för Milan och alltfler är på väg bort - VdV, Ruud etc. Att ha Arbeloa, Drenthe, Torres, Metz och dylikt räcker gott och väl att ha på bänken som defensiva möjligheter. Sluta tro att man behöver ha världsspelare även på bänken.


   
SvaraCitera