Aviseringar
Rensa alla

Hur går det för Real?


Ämnesstartare

ClosingTime:

Sluta tro att man behöver ha världsspelare även på bänken

Det gör jag inte. Men real kommer ha offensiva världsspelare på bänken, medan deras defensiva på PLAN inte är världsspelare. Det är fail. Ingen balans.


   
SvaraCitera

SAmini:

Men real kommer ha offensiva världsspelare på bänken, medan deras defensiva på PLAN inte är världsspelare. Det är fail. Ingen balans.

Vilka världsspelare är det du hittar på bänken inför nästa säsong? De flest apå Reals bänk har fått chansen och inte presterat bra, och är på så vis fullt logiska att ha på bänken. Ser inga riktiga undantag där, utöver Higuain, som inte verkar få starta som det ser ut nu.

Att ha exempelvis Metz och Arbeloa på bänken är verkligen en stark bänk defensivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Vilka världsspelare är det du hittar på bänken inför nästa säsong

Dra listan på vad du tror blir reals startelva så får du se. man vet inte va fan man ska göra med alla spelare.

Real kör ju vanligtvis med 4 backar, så vi utgår att de gör samma sak nu också.

Låt mig se nu... Gago, Diarra, Robben, Lass, Raul, Kaka, Ronaldo, Guti, Alonso, Nistelrooy, Huguain,van der vaart, säkert glömt nån?

skulle vilja se dig få in alla dem och inte peta någon världsstjärna eller några som håller lägre status än de defensiva spelarna som startar på plan.


   
SvaraCitera

SAmini:

Låt mig se nu...

Gago - Har fått chansen galet mycket förra säsongen, och även nu på försäsongen, men är och förbli ganska bra, inte mer än så. Passningsspelet och spelförståelsen är hans sämsta egenskaper.

Kommentar: Definitvt inte en världsspelare. Stort namn just för att han spelar i Real Madrid.

Diarra - Väldigt bra spelare som tyvärr fick hela förra säsongen förstörd pga. skada. Tänker inte argumentera emot här, då han var en av mina favoriter då han spelade. Lär bli såld.

Kommentar: Inte en världsspelare kändismässigt, men jävligt bra. Kommer bli såld, och återfinns alltså inte på bänken nästa säsong.

Robben - Kommer med allra största sannolikhet starta, och är en av mina absoluta favoritspelare. Lite skadebenägen, vilket tyvärr kan tala för en försäljning påstår vissa.

Kommentar: Världsstjärna som startar.

Lass - Kommer garanterat starta. Lass är enda spelaren Pelle har spelat alla minuter under försäsongen.

Kommentar: Världsstjärna som startar.

Nistelrooy - 33 år, går inte att förlita sig på en skadebenägen 33-åring, även om han är tidernas bästa anfallare tillsammans med Ronaldo.

Kommentar: Världsstjärna som antagligen blir såld.

van der vaart - Tillhör kategorin spelare som fått chansen men inte tagit den. Är på tok för ojämn, är bra stundtals, men absolut inte tillräckligt bra för att vara en startelvespelare i ett lag som Real Madrid. Bra att ha på bänken.

Guti - Skitspelare, kort och gott. Kommer dock få stanna.

Higuain -

ClosingTime:

Ser inga riktiga undantag där, utöver Higuain, som inte verkar få starta som det ser ut nu.

Kaká, Benz, Alonso, Ronaldo och liknande kommer givetvis få starta, så de orkar jag inte kommentera.

Jag tror att elvan kommer se ut som följer:

Casillas

Ramos - Albiol - Pepe - Marcelo

Lass - Xabi

Robben - Kaká - Ronaldo

Benzema

Pelle är dock en 4-4-2-människa och alltså kan Robben komma att säljas, och Benz - Raul bildar anfall tillsammans. Så att det är så hiskeligt många värdlstjärnor på bänken är bara skitsnack. Då kan du whina på de flesta storlag, Chelsea som har Ballack, Deco etc på bänken och liknande.


   
SvaraCitera

Reals stora problem, gentemot Barca, är att de köper in så många färdiga stjärnor i stället för att skola dem själva. Har man två spelare med exakt samma färdigheter och talang, varav den ena blivit inköpt vid, säg, 26 års ålder och den andra fostrats i klubben blir oftast den egenskolad spelaren bättre i den aktuella klubben. Reals spelare äger inte samma kärlek till klubben som många av Barcas gör.
Hur man kommit till klubben man spelar i spelar stor roll.

Real kommer bli flipp eller flopp, kanske helt titellösa första året eller kanske lyckas de knipa åt sig en titel.


   
SvaraCitera

Kaninjävel:

Reals spelare äger inte samma kärlek till klubben som många av Barcas gör.

Casillas och Raúl älskar sin klubb rätt ordentligt skulle jag kunna tro, men visst, jag förstår vad du menar. Därför vore det roligt om Granero eller Negredo kunde bli riktigt bra nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

De blir titellöse! (Du röstade på detta alternativ)

Inte för att jag bryr mig nåt särskilt om spanska ligan, jag blir bara glad om det skiter sig för Real och Valencia


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Inte för att jag bryr mig nåt särskilt om spanska ligan, jag blir bara glad om det skiter sig för Real och Valencia

Röta ni hade idag. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Röta ni hade idag. [no-no]

Med tanke på att vi inte haft det det senaste så kändes det jävligt gött


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Med tanke på att vi inte haft det det senaste så kändes det jävligt gött

Ja, okej, ursäktad. [cute]


   
SvaraCitera

SAmini:

skulle vilja se dig få in alla dem och inte peta någon världsstjärna eller några som håller lägre status än de defensiva spelarna som startar på plan.

*inväntar motargument*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

*inväntar motargument*

jag inväntar sista aug.


   
SvaraCitera

SAmini:

jag inväntar sista aug.

Med andra ord insåg du att du hade fel? Eller tror du fortfarande att det blir noll titlar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Med andra ord insåg du att du hade fel? Eller tror du fortfarande att det blir noll titlar?

Nej, med andra ord väntar jag och ser om ni säljer alla dem världsspelarna i annars skulle ha på bänken. Vilket leder till att ni inte har någon balans mellan offensiva och defensiva spelare.

Och jag tror inte ni vinner CL eller Ligan. United vinner CL och Barca Ligan


   
SvaraCitera

SAmini:

United vinner CL

Gud, nej.

SAmini:

Barca Ligan

Det låter mer troligt.

SAmini:

alla dem världsspelarna

Du läste inte mitt inlägg alls, eller hur?


   
SvaraCitera