Aviseringar
Rensa alla

hur går jag ner i vikt snabbast?


Ämnesstartare

Halloj!! har ett litet problem! köpte en klänning för 1,5 månader sen som jag ska ha på ett bröllop på onsdag nästa v. provade den idag & såg att jag gått upp 4 kilo & nu passar den inte längre!! Jag måste verkligen få bort de kilona! kan inte ha någon annan klänning heller för jag  ska vara brud träna!

Någon som är snäll och har något tips? <3<3 


   
Citera
Ämnesetiketter

Att försöka bli av med kilona går inte såvida du inte tänkt paja din kropp totalt, det bästa du kan göra är något att inte äta för tung mat som tar lång tid att skita ut. Ta några springturer och ät lätt mat så har du gjort ditt bästa i alla fall. 


   
SvaraCitera

Ät inget förutom frukost och något litet på kvällen så du sover bra. Drick vatten på dagen. Om du istället vill träna bort kilona så gör det men ät bara sallader. 


   
SvaraCitera

Undvik all socker är en bra början. Du får se vad biffarna på UM tipsar.


   
SvaraCitera

Att skippa mat är ingen bra idé, du kommer bara må dåligt av det, och om du svälter dig så kommer du lägga på dig mer när du väl äter.

Ät i små omgångar många gånger istället (har för mig att sex gånger om dagen är rekommendationen), så att du aldrig hinner bli riktigt hungrig. Skippa kolhydrater om du vill, men se till att få i dig näring i alla fall så fortlöper förbränningsprocessen.

Drick mycket vatten och rör på dig mycket!

Förbränn mer än vad du stoppar i dig.

Och att gå ner fyra kg på en vecka är ett tämligen orimligt mål.


   
SvaraCitera

ät dig mätt, men helst på grönsaker och frukt. Eller, det här är ett bättre, sundare förslag: köp en ny klänning i din storlek.


   
SvaraCitera

VLCD funkar finfint, kör på det. Finns trådar på flashback som du kan läsa.


   
SvaraCitera

Skippa absolut inga måltider om du har tänkt träna, då förstör du din kropp.. Ät nyttigt och se till så att du får i dig allt du behöver. Dra ner lite på kolhydrater, men du behöver inte ta bort dem helt.


   
SvaraCitera

Skippa kolhydrater helt. Då tappar en massa vätska och kan lätt gå ner i alla fall ett par kilo.
Men man kan bli illamående också.


   
SvaraCitera

Du kan gå ner ett par kilo bara på vatten så skär ner på kolhydrater eftersom de binder vätska. Ta ett riktigt varmt bad  kvällen innan (eller ännu hellre morgonen inpå) , och drick därefter väldigt sparsamt. 


   
SvaraCitera
Lounge

vad dramatiska alla är.. att "svälta" (dvs äta mindre och träna) en vecka gör ju ingenting


   
SvaraCitera

du kan dricka mycket nu i början, det blir man rätt mätt av. då måste dock få i dig mat så att du orkar med allt. undvik socker, då blir du lätt hungrig och äter mer.


   
SvaraCitera

4 kg fett är cirka 32000 kcal, dvs ungefär vad du normalt sett äter på ungefär två veckor. Det blir alltså svårt att tappa. Det jag skulle rekommendera är väl att du skippar kolhydrater och onödigt salt mat och samtidigt dricker mycket vatten och rör på dig (promenader funkar). Då kommer du bli av med lite fett och även lite vattenvikt. Gjorde detta för ett tag sen och det funkade rätt bra.


   
SvaraCitera

Snabbast är nog att aputera ben kanske?


   
SvaraCitera
Hankkk

Enkelt. Räkna ut ditt dagliga kcal-behov och se sedan till att ligga på underskott. Hur stort underskott du vill ligga på är helt upp till dig, men det rekommenderade är -500 vilket resulterar i ca -0,5kg/vecka. 

Du kan äta vad du än vill, men det är bättre att skippa sånt som är tätt på kcal som t.ex. såser, snacks, bröd osv. Du KAN äta det om du vill, men det är inte optimalt. Ät t.ex. kyckling, fisk, grönsaker eller ägg istället. 

Det tar tid att gå ner i vikt, så du borde ha tänkt på detta tidigare. 


   
SvaraCitera