Aviseringar
Rensa alla

Hur går jag tillväga?


Ämnesstartare

Jag är 23 år gammal och jag bor fortfarande hemma men jag trivs inte hemma och vill därför flytta härifrån så fort som möjligt. Jag får aktivitetstöd vilket enbart går till räkningar och mat samt jag betalar hyra. Varför jag mår dåligt är för att jag känner att ingen hjälper mig eller vill försöka förstå mig och mina behov och förutsättningar. Jag har praktiserat och mitt mål är att få ett jobb. Men jag har ingen att vända mig till, mina föräldrar vet inte hur de ska hjälpa till och vill att jag ska bli självständig vilket jag försöker att bli, men när jag väl tar egna beslut så hindrar de mig lite från att komma vidare i livet. Jag vet inte heller vart jag ska vända mig till då jag har en diagnos som är väldigt mild och då passar inte dessa lss boenden till mig då jag inte har dem behoven, utan jag kan ha en vanlig lägenhet och jag står i bostadskö. Så jag har fastnat lite i livet kan man säga och vill komma vidare men vet inte hur då jag känner att jag inte får någon hjälp. Jag och min pojkvän försöker hitta eget men vi har fått skjuta upp det då olika saker har kommit emellan, men jag klarar inte av att bo hemma, jag får ångest och mår bara väldigt dåligt då det är samma visa varje dag. Mina föräldrar och jag har bråkat en väldigt lång tid och det bästa för mig vore att hitta ett eget boende eller ett boende där jag kan bo ihop med min pojkvän men eftersom jag har den diagnosen jag har så hamnar jag i mitten, så jag är mer åt det normala hållet men behöver ändå vägledning med vissa saker, därför vill jag veta hur jag ska gå tillväga, för jag orkar inte ha det såhär längre..


   
Citera

jossie94:
Jag är 23 år gammal och Jag får aktivitetstöd 

jag med eller får aktivitetersättning hur mycket får du ut varje månad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danneboi:

jag med eller får aktivitetersättning hur mycket får du ut varje månad?

Jag får så det räcker till mat och räkningar och hyra. Men hur har du fått hjälp dvs? Har du eget boende eller bor du på gruppboende osv eller hur ser din situation ut? Jag vet inte till vem jag ska vända mig till med mitt problem, för det går inte att bo kvar här, jag får ångest och jag får alltid skulden och jag får inte göra någonting trots min ålder och så är min syster yngre och har redan flyttat hemifrån osv medan jag inte får någon hjälp och mina föräldrar förstår inte hur de ska hjälpa mig. 


   
SvaraCitera

jossie94:

Jag får så det räcker till mat och räkningar och hyra. Men hur har du fått hjälp dvs? Har du eget boende eller bor du på gruppboende osv eller hur ser din situation ut? Jag vet inte till vem jag ska vända mig till med mitt problem, för det går inte att bo kvar här, jag får ångest och jag får alltid skulden och jag får inte göra någonting trots min ålder och så är min syster yngre och har redan flyttat hemifrån osv medan jag inte får någon hjälp och mina föräldrar förstår inte hur de ska hjälpa mig. 

jag bor hemma fortfarande


   
SvaraCitera