Aviseringar
Rensa alla

Hur går männskligheten under?


2012, jordens undergång! En stor sten från rymden kommer spränga sönder vår planet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

2012, jordens undergång! En stor sten från rymden kommer spränga sönder vår planet.

2012 kan ta sig.


   
SvaraCitera

Yingyang psycho:

Tillslut kommer vi ge upp oss själva för att hinna med.

Varför skulle vi det? Jag har inga planer på att göra det.

Yingyang psycho:

Om vi ska kunna arbeta så snabbt och hårt räcker inte människokroppen till.

Jag har inga planer på att jobba snabbare och hårdare än vad människokroppen klarar av.

Yingyang psycho:

Den som får slitna leder byter ut det med robot delar.

Tror nog snarare att det oftare kommer att röra sig om rent mänskliga reservdelar, inte robotdelar även om det såklart också förekommer.

Jag skulle själv inte ha något emot att ha möjligheten att kunna byta ut kroppsdelar hos mig som jag har problem med (tänk gamla fotbollskador och liknande).

Yingyang psycho:

Tillslut räcker inte hjärnan till och vi byter ut den med.

Byter ut lär vi inte göra. Däremot kommer vi säkert att bli bättre på att använda den. Läste någon stans att vi i dag bara utnyttjar några få procent av hjärnans totala kapacitet.

Yingyang psycho:

Mänskligheten gick just under.

Nop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Varför skulle vi det? Jag har inga planer på att göra det.

Jakob_E:

Jag har inga planer på att jobba snabbare och hårdare än vad människokroppen klarar av.

Jakob_E:

Tror nog snarare att det oftare kommer att röra sig om rent mänskliga reservdelar, inte robotdelar även om det såklart också förekommer.

Jag skulle själv inte ha något emot att ha möjligheten att kunna byta ut kroppsdelar hos mig som jag har problem med (tänk gamla fotbollskador och liknande).

Tänkte jag också var en väldigt enkel lösning först. Problemet är dock folk som gör det i desperation för att få jobb och om du då blir arbetslös tills du nu har fixat din kropp optimalt skulle du fortfarande inte gjort det? Om så vad skulle du göra då?

Jakob_E:

Byter ut lär vi inte göra. Däremot kommer vi säkert att bli bättre på att använda den. Läste någon stans att vi i dag bara utnyttjar några få procent av hjärnans totala kapacitet.

Mycket bra kommentar. Undrar dock om vi hinner med oss själva om vi använder hela hjärnan. Borde väll finnas en anledning varför vi inte använder den helt?

Jakob_E:

Nop.

Om vi byter ut allt är vi inte människor längre, utan robotar.


   
SvaraCitera

Yingyang psycho:

Trodde det var uppenbart. Tillslut kommer vi ge upp oss själva för att hinna med. Om vi ska kunna arbeta så snabbt och hårt räcker inte människokroppen till. Den som får slitna leder byter ut det med robot delar. Tillslut räcker inte hjärnan till och vi byter ut den med. Mänskligheten gick just under.

Yingyang psycho:

Suck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Suck.

Prove me wrong


   
SvaraCitera

Yingyang psycho:

Om så vad skulle du göra då?

Skulle jag bli arbetslös så skulle jag med största sannolikhet köra på eget företag.

Yingyang psycho:

Undrar dock om vi hinner med oss själva om vi använder hela hjärnan. Borde väll finnas en anledning varför vi inte använder den helt?

Eller så blir vi bättre på att hinna med oss själva då vi med större hjärnkapacitet bättre förstår oss själva.

Yingyang psycho:

Om vi byter ut allt är vi inte människor längre, utan robotar.

Och jag är helt övertygad om att många människor inte kommer att byta ut allt. Jag är till och med helt säker på att många människor inte kommer att byta ut något.

Däremot kommer säkerligen människan att fortsätta förändras. Går du tillbaka till människans början när vi nästan var apor och tittar till i dag så har vi genomgått en enorm förändring.

Vi kommer säkerligen att ha gått igenom en minst lika stor förändring från i dag till lika många år framåt i tiden som vi nu tittade bakåt.


   
SvaraCitera

Yingyang psycho:

Prove me wrong

vill inte kan inte

hejdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Skulle jag bli arbetslös så skulle jag med största sannolikhet köra på eget företag.

Då skulle väll i så fall ditt företag blir utkonkurrerat av dom som väl gör det.

Jakob_E:

Eller så blir vi bättre på att hinna med oss själva då vi med större hjärnkapacitet bättre förstår oss själva.

Jakob_E:

Och jag är helt övertygad om att många människor inte kommer att byta ut allt. Jag är till och med helt säker på att många människor inte kommer att byta ut något.

Time will tell. Bara att hoppas på det bästa ^^
Själv tänker jag försöka stoppa det så gott jag kan.


   
SvaraCitera

Yingyang psycho:

Själv tänker jag försöka stoppa det så gott jag kan.

Hur och varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Hur och varför

Sanningen är att jag inte har en aning just nu. Måste ta hand om mig själv just nu. Men ska sätta in mig i det senare.

Jag älskar mig inte själv nog för att bara tänka på mig själv. Jag gör det för kommande generation men mest för att jag själv vill ha en egen liten mini-me.


   
SvaraCitera

Yingyang psycho:

Då skulle väll i så fall ditt företag blir utkonkurrerat av dom som väl gör det.

Det tror jag inte då mitt företag är så litet och oftast jobbar med saker som ger passiv inkomst. Dessutom har jag aldrig haft något direkt intresse för rent materiella saker så jag är väldigt billig i drift, räcker med att företaget drar in några tusenlappar i månaden efter skatt så skulle jag gå runt.

Slutligen så finns det ju faktiskt massor av jobb och yrken där du inte direkt blir bättre genom att förbättra nått med din kropp.

Yingyang psycho:

Själv tänker jag försöka stoppa det så gott jag kan.

Varför inte låta människor göra sina egna val? Bara för ett många väljer att hoppa ut för ett stup så behöver ju inte du göra.

Det finns nog massor av organisationer och folkrörelser som skulle passa dig utmärkt och som är fulla av likasinnade. En av dessa är ju tex börjar ju Simple Livingrörelsen få rätt många miljoner medlemmar i USA nu.

Jag kan även varmt rekommendera att du läser den svenska boken Dags att lämna ekorrhjulet - Ett enklare och bättre liv, den kan du läsa online helt gratis här:
http://vanitycare.web.surftown.se/Ekorrhjulet_free.pd f" target="_blank">​​​​Dags att lämna ekorrhjulet - Ett enklare och bättre liv

Den handlar just om den livsstilen, att arbeta mindre, ta det lugnare, mindre tid på jobbet och mer tid med familj och vänner osv. Den är riktigt bra.


   
SvaraCitera

Något gigantiskt meteoritnedslag i en avlägsen framtid.


   
SvaraCitera

Befolkningen ökar bara mer och mer, fler ska ha mat på det som redan finns. Helt klart kommer fler att svälta till döds.

Vill nog inte ge mer än till 2100 innan vi sakta sjunker. Människan är en vacker och underbar varelse på många sätt men tyvärr alltför självisk.

Ett tredje världskrig kommer att komma dock.

Jag hoppas att vi alla dör snart, livet är så himla överskattat.


   
SvaraCitera

Vattuman:

Befolkningen ökar bara mer och mer, fler ska ha mat på det som redan finns. Helt klart kommer fler att svälta till döds.

nej. alla skulle inte dö av det. liksom, om det finns finns plats för att producera mat till, säg 20 miljarder människor på jorden. och det skulle finnas 30 miljarder människor på jorden, så skulle ju bara 10 miljarder svälta ihjäl[no-no] liksom det finns ju ingen anledning till vi skulle fortsätta att svälta när tillräckligt många väl har dött[no-no]

Vattuman:

Ett tredje världskrig kommer att komma dock.

alla kan inte dö i ett krig. om inte typ alla parter bombar alla andra parter exakt samma sekund typ[no-no]


   
SvaraCitera