Aviseringar
Rensa alla

Hur går man upp i vikt och får muskler?


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på 15 år, jag är 1.80 lång, tror jag väger ca 50kg. vill gå upp i vikt och få lite muskler tränar fotboll 2 dar i veckan har även börjat springa två dar i veckan och efter springpasset gör jag chrunches och benlyft och även armhävningar. har börjat äta mycket mer för har hört att man ska göra det om man vill gå upp i vikt. men hur tycker ni jag ska lägga upp mina träningspass och har ni några förslag på mage,arm och bröstövningar.

vet att detta låter lite konstigt men efter jag har börjat äta mer så har jag blivit bajsnödig mycket oftare känns som att kroppen inte tar upp maten, ska jag dra ner lite på maten eller bara köra på. kan det vara nåt fel på min kropp så att den inte tar upp maten?

Tacksam för svar


   
Citera
Ämnesetiketter

Vill du bara gå upp i vikt eller vill du BÅDE gå upp i vikt och få massa muskler?

Jag förutsätter att du inte bara vill gå upp i vikt utan att du också vill få lite muskler. Skulle gissa på att proteinrik och kolhydratrik mat i kombination men lämplig idrottsutövning ger rätt resultat. Gym ger jag personligen inte mycket för. Då tror jag mer på seriös idrottsutövning. Och som sagt i kombination med stort protein- och kolhydratintag. 
Alla former av "kraftsporter" ger ju välutvecklade muskler.


   
SvaraCitera

Träna styrketräning, få i dig ca 2g protein per kg kroppsvikt och ät mer kalorier än du förbränner. Här är ett bra nybörjarprogram som förmodligen kan kombineras bra med fotbollen:

http://stronglifts.com/5x5/


   
SvaraCitera

Spring inte... När du blir äldre så kommer benen bli utslitna.
Ingen tjurgumma här Galen Men det är faktiskt så. Kika på andra benträningar istället.

Men det är bra att tex springa lite eller hoppövningar just för kraftfriktionens vibrationer som gör så att benen i kroppen blir "starkare". Om du ändå vill springa så köp ett par riktigt bra skor Tumme upp.


   
SvaraCitera

kanske med att träna...


   
SvaraCitera