Aviseringar
Rensa alla

hur går man upp i vikt?!


Ämnesstartare

BoyToy94:

Osunt och man får låg eneginivå. Ät mer kalorier än vad du förbrukar. Som att fylla en tratt med mer vatten än vad som rinner ut.

Nej helt naturligt.
Som arbetare äter jag lunch vid 11 på morgonen och äter middag kl 5-6 på eftermiddagen och är i konstant arbete tills dess.
att småäta hjälper inte. men som sagt. lite fika på det då och då är bra.

Ja jag äter ju mer kalorier än vad jag förbrukar två gånger om dagen. och kroppen lägger då på sig det. för den "vet" att den ska använda den tills nästa dag och att den inte får mer energi och protein förän nästa dag.

men det är helt rätt. ät mera än du förbrukar.
dock med långa mellanrum.

(ps. Du missförstod nog mig bara BoyToy)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snabbmat is the word.

Men fortsätt att äta även efter att du är mätt. det borde göra susen.


   
SvaraCitera

Vissa människor(och väldigt få av dem) har en kroppstyp som helt enkelt inte kan gå upp i vikt hur som helst.
Kanske är det din så kallade "stabiliseringsvikt" som du har nu.[smile]

Annars tycker jag att du skall satsa på mer regelbundna och energitäta måltider~!

[Själv skulle jag vara LITE glad över att befinna mig i din situation...]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plus:

vilken vikt är bra att jag uppnår och hur ska jag uppnå den? det är Svårt :/

Vänta 7 år [wink].

Det kommer med åldern då du börjar universitetet.

Många i min klass har gått upp jättemycket i vikt, including jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ledsen att jag inte svarat på länge. under denna tid har jag inte tränat. jag har ätit småsaker som nötter mellan måltiderna det har även blivigt mkt fika nu på lovet bullar glass etc.
jag har lyckligtvis gått upp till ca 49 kg men har nog växt några cm.är nog runt 166-167 nu. är det fortfarande 52kg som gäller? till utseendet syns det inte som att jag gått upp ngt :/


   
SvaraCitera

ät ofta och mycket, som isola sa kan olika näringsdrycker vara bra om det är svårt att få i sig (dock bör man inte byta ut måltider mot näringsdrycker)


   
SvaraCitera

isola:

Näringsdrycker

Rekommenderar jag inte. Du kommer bara gå ner igen när du slutar dricka dem. Lär dig istället att äta ÄNNU mer och äta mellanmål, så du töjer ut magen och får mera matlust.

Fast som jag sa tidigare så är du fortfarande bara 14. Ät nyttigt och som din kropp säger åt dig och äta så kommer du nog gå upp i vikt naturligt när du blir lite äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obs ofc så ska du ej byta ut mål mot näringsdrycker, drick dem emellan målen.


   
SvaraCitera

Ät chips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plus:

vilken vikt är bra att jag uppnår och hur ska jag uppnå den? det är Svårt :/

Vi kan kämpa tillsammans! har samma problem [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lev som mig, haha


   
SvaraCitera