Aviseringar
Rensa alla

Hur går man vidare?


Ämnesstartare

Hur går man vidare när man har gjort slut med sin pojkvän? Har inga vänner och vill inte bli sängliggandes hemma i sängen å bli deprimerad, har inte gjort slut med honom ännu.
Men jag är nog tvungen att göra det, gett han för många chanser. Droger hit å dit, skriver till tjejer hit å dit å detta har pågått i snart 3 år..
Problemet är att jag är så mycket för förhållande, vill verkligen bli kär igen. Men rädd att jag inte hittar någon å blir ensam varje dag, samt att om jag lämnar honom kommer det kännas som att det är mitt fel att han tar ännu mera droger å förstör sitt liv. Detta förhållandet är hemskt, jag vet om det men att få sova ensam å vara ensam dagligen kommer förstöra mig så mycket..


   
Citera
Ämnesstartare

Du har inget ansvar för hans liv så inget du ska behöva tänka på om han tar mer droger. 

Det viktigaste är att du mår bra och kan leva ett liv du är nöjd med. Bättre att vara ensam, utan någon att vara ihop med, än att vara i ett destruktivt förhållande.

Tips är att gå med i något du skulle kunna vara intresserad av. Någon sport, läsa böcker, om du är bra på att t.ex rita så kanske du kan sysselsätta dig med något sådant.


   
SvaraCitera

Bombiebombie:
Hur går man vidare när man har gjort slut med sin pojkvän? Har inga vänner och vill inte bli sängliggandes hemma i sängen å bli deprimerad, har inte gjort slut med honom ännu.
Men jag är nog tvungen att göra det, gett han för många chanser. Droger hit å dit, skriver till tjejer hit å dit å detta har pågått i snart 3 år..
Problemet är att jag är så mycket för förhållande, vill verkligen bli kär igen. Men rädd att jag inte hittar någon å blir ensam varje dag, samt att om jag lämnar honom kommer det kännas som att det är mitt fel att han tar ännu mera droger å förstör sitt liv. Detta förhållandet är hemskt, jag vet om det men att få sova ensam å vara ensam dagligen kommer förstöra mig så mycket..

Fokusera på ditt eget liv istället. Du har inte ansvar över honom. Jag är ensam hela tiden och det är jävligt gött ska jag säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar du kan tänka på hur mycket bättre du kommer ha det nu när du inte är i ett "skadligt förhållande". Försöka sysselsätta dig med saker så du slipper tänka på förhållandet är nog det bästa du kan göra.


   
SvaraCitera

Den enda människa du har ansvar för här i livet är dig själv. Visst är det tråkigt om han tar droger, men det kan inte du påverka eller känna dig ansvarig för. Gör det som är bäst för dig - gör slut. Sen kan du prova att skaffa nya vänner för att ha något annat att tänka på.


   
SvaraCitera