Aviseringar
Rensa alla

Hur går man vidare med sitt liv?


Ämnesstartare

Hej!
Om jag ska göra det kortfattat så har har mitt förhållande tagit slut, jag o min kille hade varit tillsammans 2 år och 2 månader. Jag älskar min kille med hela mitt hjärta men jag ville inte ta fram mina känslor helt eftersom vi hade inte det bra. grejen är på 50 % säger att jag ska gå vidare med mitt liv och göra det jag vill göra och 50% säger att jag ska stanna kvar o kämpa med förhållandet så som jag har gjort under 1 år kanske, att jag inte ska ge upp hoppet..

Grejen är att jag inte förstår hur man kan gå ifrån den man älskar, personen som man har planerat och sett framtiden framför ögonen på en. personen som har ställt upp när du har behövt det som mest (inte alltid, personen som verkligen betyder mer än ditt liv.. Jag vet inte hur jag ska klara av det, nu är jag ensam hemma, och kan inte sluta gråta pga att jag saknar närheten, jag saknar att ladda ner en film mysa under filmen, jag saknar all skratt som vi hade tillsammans även alla tjafs som vi brukade ha nästan varje dag. jag saknar att se personen och tänka '' han är min, och jag kommer alltid att älska han'' jag har gått runt hemma med en av hans strumpor och har inte kunnat släppa taget..

Snälla hjälp, jag vet inte hur jag ska göra, jag vet inte hur man släpper taget, min dröm är att vara med han resten av mitt liv och jag kan inte släppa drömmen [cry][cry]

Hur har ni lyckats? hur har ni kunnat övervinna ensamheten, saknaden och mest av allt personen? [cry]

Tack i förhand!


   
Citera

man fortsätter [smile]


   
SvaraCitera

flower:

att jag saknar närheten, jag saknar att ladda ner en film mysa under filmen, jag saknar all skratt som vi hade tillsammans även alla tjafs som vi brukade ha nästan varje dag. jag saknar att se personen och tänka '' han är min, och jag kommer alltid att älska han''

flower:

jag har gått runt hemma med en av hans strumpor och har inte kunnat släppa taget..

lät fint o sorgligt :(.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

man fortsätter

Men hur fan fortsätter man? (ursäkta språket) men det är ju vad jag inte vet? hur fortsätter man, hur fan tar man bort alla känslor som dödar dig lite i taget? [sad]

vaJOO:

lät fint o sorgligt :(.

det är inte fint, det är bara sorgligt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man försöker glömma... Det kommer med tiden... Jag hade glömt mitt ex som jag hatar efter att hon sa att hon älskade mig och dagen efteråt låter en annan kille kyssa henne på tolvslaget på nyår och sedan trodde hon kunde leva vidare som om ingenting hade hänt (hon hade varit otrogen innan också).

Hon skickade ett sms igår och fick helt plötsligt för sig att förklara allt men det ända hon sa var att hon inte visste hur hon tänkte. Då kom allt tillbaka.... Allt som någonsin var vi två. Även allt hat jag har för henne.

Det ända du gör är att umgås med människor som står dig nära. Få dig att känna att du klarar dig själv utan någon annan. Fortsätt och glöm!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

apriliamx50:

et ända du gör är att umgås med människor som står dig nära

jaa, det är ju vad jag försöker göra, men det är så svårt, man såg all framtid med personen.. och även om jag är med andra så känner jag tomheten som finns hos mig 🙁


   
SvaraCitera

man fokuserar på andra saker så att man inte är kapabel att tänka på det


   
SvaraCitera

Man bara fortsätter. Det känns helt omöjligt men det löser sig alltid. Trodde att livet var slut när det tog slut mellan mig och mitt ex men allt som behövdes för mig var tid. Det är okej att gråta och må dåligt ett tag, men sen måste man ta tag i sig själv. Man får försöka fokusera på andra saker, umgås med vänner och familj. Försök att undvika festa för mycket, en hel del försöker dränka känslorna i alkohol men det blir nästan i alla fall bara värre.

Var inte ledsen över att det är slut, var glad för eran tid tillsammans. Nu har ni valt att gå på olika håll för ni två personer antagligen inte fungerade tillsammans, det krävs mer än känslor i ett förhållande. Både du och ditt ex har nu chansen att få träffa någon ny som passar er bättre, en bättre matchning.


   
SvaraCitera

Edit: dubbelpost


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

örsök att undvika festa för mycket

Ja, jag är faktiskt inte intresserad av att festa eller något.. det är jag glad över 🙂

malber:

Var inte ledsen över att det är slut, var glad för eran tid tillsammans

Ja, exakt det ska man tänka på, men det finns som många minnen som bara gör mig ledsen, eftersom jag vill så gärna ha dem tillbaka..

men jag måste då ge mig själv lite tid, och försöka bita ihop o gå vidare då [sad]


   
SvaraCitera