Aviseringar
Rensa alla

hur går teoriprovet till på estetiska linjen?


Ämnesstartare

jag ska på intagningsprov snart för jag har sökt musik/sång på gymnasiet och jag är jätte nervös inför teoriprovet för jag kan ingenting om noter eller nåt. är det nån som vet hur det teoretiska provet går till? skulle va jätte snällt om nån kunde ge mig nått tips[smile]


   
Citera

Engagerat.

Trodde estet var för folk utan teoretiska kunskaper [party] [ops][ops]

Nej men seriöst, va fan är det för påhitt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saras:

jag kan ingenting om noter eller nåt.

Är inte det själva poängen med att gå ett sånt program? Att man skall kunna grunderna, men utvecklas alltså. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är inte det själva poängen med att gå ett sånt program? Att man skall kunna grunderna, men utvecklas alltså. [crazy]

Jo kanske det men jag undrar om nån vet hur det går till och hur mycket man ska kunna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saras:

Jo kanske det men jag undrar om nån vet hur det går till och hur mycket man ska kunna

Det är nog "grunderna" som sagt.. Hade nog inte vart fel om du koncentrar dig på att lära dig noter redan nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det är nog "grunderna" som sagt.. Hade nog inte vart fel om du koncentrar dig på att lära dig noter redan nu.

japp jag får försöka iallafall[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saras:

jag ska på intagningsprov snart för jag har sökt musik/sång på gymnasiet och jag är jätte nervös inför teoriprovet för jag kan ingenting om noter eller nåt. är det nån som vet hur det teoretiska provet går till? skulle va jätte snällt om nån kunde ge mig nått tips

Hälften av de i min klass kunde inte läsa noter, fast förra året spelade ju inte proven så stor roll om man kom in eller inte...
Har för mig att provet var på 1-2 sidor. Man skulle skriva vad olika toner, oktaver, pauser, taktarter kallas/vad de är värda. Man fick fylla i ett notsystem där några toner i varje takt var borttagna, så takten fick rätt värde.

Kanske är lite sent att börja plugge till provet nu, men men, kolla:
http://www.musikteori.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saras:

jag ska på intagningsprov snart för jag har sökt musik/sång på gymnasiet och jag är jätte nervös inför teoriprovet för jag kan ingenting om noter eller nåt

Musik handlar endast om vem som lyckas fisa högst.

Ät mycket grönsaker, det får magen att rulla[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Trodde estet var för folk utan teoretiska kunskaper [party] [ops][ops]

Nej men seriöst, va fan är det för påhitt?

S3ON:

Är inte det själva poängen med att gå ett sånt program? Att man skall kunna grunderna, men utvecklas alltså. [crazy]

Vilka fördomar. [confused]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Vilka fördomar. [confused]

Är det inte så eller? [wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Är det inte så eller? [wink][wink][wink]

Mina "bästa betyg av gymnasieskolorna"-stipendier talar emot den saken ja [wink][wink][wink]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Mina "bästa betyg av gymnasieskolorna"-stipendier talar emot den saken ja [wink][wink][wink]

För estetlinjen?

Means nothing [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

För estetlinjen?

Means nothing [wink]

För alla linjer på Gotland.. [wink]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

För alla linjer på Gotland.. [wink]

Så jävla fusk med att de räknar med alla ämnen etc. En brud i samhäll vann varje år för fan. Det svåraste hon läste var samhällsmatte-B [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Så jävla fusk med att de räknar med alla ämnen etc. En brud i samhäll vann varje år för fan. Det svåraste hon läste var samhällsmatte-B [sad][sad]

Du får dock inte glömma bort att en samhällare har bra mycket högre krav på sig i samhällsämnen än vad t.ex. naturvetare har. [no-no]

Börjar bli rätt trött på er teoretiker som tror att estetiska programmet ger ut gratis betyg, det är för fan fittsvårt att skapa konst och få folk nöjda med skiten. [mad]

Inte precis som att ta upp en bok, lära sig skiten utantill, skriva ett prov och sedan ha det ur världen. [no-no]


   
SvaraCitera