Aviseringar
Rensa alla

Hur gay låter den här rösten på en skala från 1 - 10?



   
Citera

11 


   
SvaraCitera
Haien

Definiera "gay röst"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Definiera "gay röst"

Fjollig/bögig


   
SvaraCitera

Vad är dåligt med gay? 


   
SvaraCitera
Haien

sync_lithe:

Fjollig/bögig

Definiera "Fjollig" och "bögig", med ickenedsättande ord.


   
SvaraCitera
Haien

Förrästen så antar jag i sånna fall att du tycker att "fjollig" och "bögig" (dvs homosexuellt (?)), är samma sak. Vilket det inte är.

En homosexuell person är precis som alla andra, förutom att denne gillar människor av samma kön. En röst kan inte visa att man är bög/gay/homo.

Eller kan du imitera en hetro röst? Jag kanske ändrar mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Förrästen så antar jag i sånna fall att du tycker att "fjollig" och "bögig" (dvs homosexuellt (?)), är samma sak. Vilket det inte är.

En homosexuell person är precis som alla andra, förutom att denne gillar människor av samma kön. En röst kan inte visa att man är bög/gay/homo.

Eller kan du imitera en hetro röst? Jag kanske ändrar mig.

Nej, jag vet att det inte är samma sak. Hur ska jag formulera mig då? Låter rösten feminin för en kille?


   
SvaraCitera

sync_lithe:

Nej, jag vet att det inte är samma sak. Hur ska jag formulera mig då? Låter rösten feminin för en kille?

mycket bättre formulering


   
SvaraCitera
Haien

sync_lithe:

Nej, jag vet att det inte är samma sak. Hur ska jag formulera mig då? Låter rösten feminin för en kille?

Hur wierd/läskig/konstig/osv låter den här rösten kanske, inte kränkande för någon iaf.


   
SvaraCitera

Haien:

Hur wierd/läskig/konstig/osv låter den här rösten kanske, inte kränkande för någon iaf.

Men det var ju inte det han undrade. Om jag vill veta vad klockan är men är rädd för att kränka någon, ska jag istället fråga om vädret?


   
SvaraCitera

Nahual:

Men det var ju inte det han undrade. Om jag vill veta vad klockan är men är rädd för att kränka någon, ska jag istället fråga om vädret?

Men hur han formulerade frågan lät kränkande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Hur wierd/läskig/konstig/osv låter den här rösten kanske, inte kränkande för någon iaf.

Det är väl lika kränkande att fråga om en röst låter läskig/konstig i såna fall.


   
SvaraCitera

Marsbrud:

Men hur han formulerade frågan lät kränkande

Att bli kränkt är en subjektiv uppfattning, inte något som är inneboende i en fråga. Det finns ingen rationell anledning att bli kränkt av att någon gör en tråd där hen frågar hur gay en röst låter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:

Att bli kränkt är en subjektiv uppfattning, inte något som är inneboende i en fråga. Det finns ingen rationell anledning att bli kränkt av att någon gör en tråd där hen frågar hur gay en röst låter. 

Exakt.


   
SvaraCitera