Aviseringar
Rensa alla

Hur gay låter den här rösten på en skala från 1 - 10?


Nahual:

Att bli kränkt är en subjektiv uppfattning, inte något som är inneboende i en fråga. Det finns ingen rationell anledning att bli kränkt av att någon gör en tråd där hen frågar hur gay en röst låter. 

Pratar hbtq personer på ett annorlunda sätt då?


   
SvaraCitera

Marsbrud:

Pratar hbtq personer på ett annorlunda sätt då?

Inte generellt. 

Jag tror alla förstod vad han menade även om frågan är dåligt formulerad?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Haien

Nahual:

Men det var ju inte det han undrade. Om jag vill veta vad klockan är men är rädd för att kränka någon, ska jag istället fråga om vädret?

Nej, men du kan fråga vilken tid det är, då du kränker min vän Klockan.

Det är olika saker. Att beskriva en röst som "gay" bara för att den är kreepy, är nedsättande för homosexuella personer.

At fråga vad klockan är är inte kränkande för någon.  (Förutom min vän klockan dåBlink)


   
SvaraCitera
Haien

Nahual:

Det finns ingen rationell anledning att bli kränkt av att någon gör en tråd där hen frågar hur gay en röst låter. 

Nej, men att säga att gay och bögig är samma sak som

sync_lithe:

Fjollig

Är nedsättande och kränkande.


   
SvaraCitera

Haien:

Nej, men du kan fråga vilken tid det är, då du kränker min vän Klockan.

Det är olika saker. Att beskriva en röst som "gay" bara för att den är kreepy, är nedsättande för homosexuella personer.

At fråga vad klockan är är inte kränkande för någon.  (Förutom min vän klockan dåBlink)

Ingen har beskrivit en röst som gay, och din uppfattning om vad som är creepy är inte universal.

Att fråga om klockan är kränkande om någon uppfattar det som kränkande. Precis som att fråga hur gay en röst låter är kränkande om någon uppfattar det som kränkande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starkill91 :

Äru bög eller? 😛 

Vad tror du?


   
SvaraCitera

Haien:

Nej, men att säga att gay och bögig är samma sak som
Är nedsättande och kränkande.

Det är likväl inte rationellt att bli kränkt om någon frågar hur bögig en röst låter.

Ingenting kan vara nedsättande och kränkande innan någon känner sig nedsatt och kränkt av det. Saker kan inte vara mer än de är. Ord blir inte till något annan än ord för än någon har en subjektiv uppfattning av deras innebörd.


   
SvaraCitera
Haien

Nahual:

Ingen har beskrivit en röst som gay, och din uppfattning om vad som är creepy är inte universal.

Att fråga om klockan är kränkande om någon uppfattar det som kränkande. Precis som att fråga hur gay en röst låter är kränkande om någon uppfattar det som kränkande.

Okej, om han inte frågar efter om rösten låter creepy, så frågar han då vilken sexuell läggning röstens skapare har. Det är en rätt så konstig fråga.

Kan du höra skillnad på någon homosexuell mot någon hetro? Inte? Nej precis, för det är ingen skillnad rent generellt.


   
SvaraCitera
Haien

Nahual:

Det är likväl inte rationellt att bli kränkt om någon frågar hur bögig en röst låter.

Ingenting kan vara nedsättande och kränkande innan någon känner sig nedsatt och kränkt av det. Saker kan inte vara mer än de är. Ord blir inte till något annan än ord för än någon har en subjektiv uppfattning av deras innebörd.

Jag har ju blivit kränkt, varför skulle jag annars ta upp det här?

Jag blev än mer kränkt av att hen använde ordet gay, som ett annat ord för "Fjollig".


   
SvaraCitera

Måste du posta 100 trådar om detta? 


   
SvaraCitera
Haien

$4.00:
Måste du posta 100 trådar om detta? 

Nej, bara 2, sen så bytte han topic också.


   
SvaraCitera

Haien:

Nej, bara 2, sen så bytte han topic också.

lovar att han postade en identisk med ett annat nick igår! 


   
SvaraCitera
Haien

$4.00:

lovar att han postade en identisk med ett annat nick igår! 

Länk?


   
SvaraCitera

sync_lithe:

Vad tror du?

Ja om du vill vara speciell så ^^


   
SvaraCitera