Aviseringar
Rensa alla

Hur gör jag för att bli en morgonpigg människa?


Ämnesstartare

I mitt nya projekt som handlar om att leva ett asnajs liv så behöver jag mindre sömn ja du hörde rätt. Just nu så har jag vänt upp och ned på dygnet men ska försöka fixa det men nu till huvudämnet Hur blir jag en morgonpigg människa?

Alla människor har olika slags energier i kroppen/själen men jag verkar ha låg energi hur gör jag den högre? Jag vill kunna sova få timmar men ändå vakna aspigg.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Finns det några slags mirakelkurer eller mediciner man kan ta?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och "energitjyvar" har jag gjort mig av med så kom inte med det tipset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

"energitjyvar"

Vad är det?

Och mitt tips är att stressa på morgonen, då blir man pigg direkt [crazy].

Iaf jag. [smile]


   
SvaraCitera

1. Sov bara när du är riktigt trött, det ska inte gå att fortsätta läsa i en bok när du ligger i sängen. När du somnar kan variera i början.

2. Gå alltid upp vid samma tid. Ställ alarmet på 05.00, t.ex.

Med tiden vänjer du dig vid att alltid vakna 05.00 och alarmklockan blir inte nödvändig.

Googla på "early riser" och liknande så finner du massa tips.

"It is well to be up before daybreak, for such habits contribute to health, wealth, and wisdom."

Aristoteles


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Vad är det?

Människor som inte ger en något utan som bara tar en massa energi. Dåliga människor, alltså. Eller människor som bara klagar på en och gör ens humör till det sämre.

Pepparkaksgubbe:

Och mitt tips är att stressa på morgonen, då blir man pigg direkt [crazy].

Mm, får fixa allt kvällen innan. [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

shajjn:

1. Sov bara när du är riktigt trött, det ska inte gå att fortsätta läsa i en bok när du ligger i sängen. När du somnar kan variera i början.

Men just nu så blir jag inte riktigt trött förrän fem på morgonen kanske.

shajjn:

2. Gå alltid upp vid samma tid. Ställ alarmet på 05.00, t.ex.

Okej, bra tips, det ska jag göra.

shajjn:

Googla på "early riser" och liknande så finner du massa tips.

Okay, gör det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Människor som inte ger en något utan som bara tar en massa energi. Dåliga människor, alltså. Eller människor som bara klagar på en och gör ens humör till det sämre.

Ok. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

I mitt nya projekt som handlar om att leva ett asnajs liv

Några metoder; Träna! har du, som jag fysisk kapacitet av en sengångare, så finns det andra metoder; nämligen att meditera. Genom meditation kan du minska tiden du behöver sova med upp 1-2 timmar. Meditation bör dock genomföras under stöd av andra de första gångerna, tills man lärt sig teknikerna, och meditation kan vara farligt om det görs på fel sätt. Jag själv sover dock ungefär 8h/dag. Mer på sommaren. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Träna!

Det ska jag börja med när det blir lite kallare ute. I oktober. Då börjar jag gymma igen. [crazy]

Anarkandi:

meditera.

Det har jag gjort och det hör också till de lite kallare och mörkare tiderna. Tända ljus osv mmmmmm vad skönt och gärna på spikmattan. Det finns ju också CDskivor där man har en guide. Ja det här ska jag ta tag i igen. Det sägs ju att man ska göra det varenda dag. Tror absolut på att meditation ger positiva effekter. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tror absolut på att meditation ger positiva effekter. [y]

Självklart. Jag behöver bara ta mig tid till att göra det. Ska leta meditationscd, tar det som ett tips. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

tjack

Jag tänker inte ta tjack varenda dag bara för att jag vill bli pigg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kaffe,bra musik och nåt skönt family guy-avsnitt är det bästa sättet att påbörja en dag! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag tänker inte ta tjack varenda dag bara för att jag vill bli pigg.

Istället för kaffe rekommenderar jag ett té från sydamerika som upppiggar, men inte med samma topp som kaffe, utan snarare en som räcker en längre period. Att tillägga är att den dessutom stimulerar så att man blir mer positiv, det är från en lianväxt. Yerba maté eller basil maté heter dryckerna, som är sjukt populära i sydamerika och nationaldryck i bland annat bolivia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag tänker inte ta tjack varenda dag bara för att jag vill bli pigg.

Förlåt mig då prinsessan... [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Yerba maté eller basil maté heter dryckerna

Var finns dem att köpa?


   
SvaraCitera