Aviseringar
Rensa alla

Hur gör man?


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en tjej på 18år som går sista året på gymnasiet. Där hänger jag med kalasbra brudar och vi har jättekul tillsammans och festar och gör olika grejer. Men nu när vi går ut känns det som att många kommer att dra åt olika håll och jag har INGEN ANING om vad jag ska göra... och jag är jätterädd för att bli lämnad ensam, att vara ensam. Klarar inte att vara ensam.

Sen så vill jag ha ett seriöst förhållande, ett riktigt. Visst har man strulat runt med killar i fyllan och så, men det har aldrig blivit något mer, är helt enkelt för skraj och kräsen. Kände mig lite desperat i veckan så jag spontan la till en random kille som har gått på min skola på fb, men hur ska jag göra nu? Känns ju pinsamt och skriva typ "Hej?" Han kommer ju fråga vem jag är osv. Haha, gud.. Hur tar man något vidare? Har liksom ingen aning om vem han är, har bara sett han nått enstaka gång, men någonstans måste man ju börja. Har liksom aldrig ansträngt mig.

Anledningen till att jag inte vågar ta steget längre är att jag är alldeles för osäker på mig själv, inte så att jag är osäker när jag är med folk jag känner, men just med killar. Känns som att jag inte duger.. sen är jag ju så jävla blyg när det handlar om någon jag gillar. Hej tomatface liksom? Gulligt? Nä.

Oj, vilken luddig text och att jag framställer mig som en attention whore. Kände bara att jag ville skriva av mig lite, och om ni har några bra tips så får ni gärna dela med er. =)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ingeeeeen? =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta överanalysera så mycket och var lite spontan.


   
SvaraCitera

Melliz:

Anledningen till att jag inte vågar ta steget längre är att jag är alldeles för osäker på mig själv, inte så att jag är osäker när jag är med folk jag känner, men just med killar. Känns som att jag inte duger.. sen är jag ju så jävla blyg när det handlar om någon jag gillar.

Typ exakt samma för mig. Gillar man någon får man helt enkelt ta modet till sig, även fast det är sjukt jobbigt osv. Man får i alla fall veta om personen gillar en tillbaka.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Sluta överanalysera så mycket och var lite spontan.

Jag är en väldigt spontan person allmänt, men just när det kommer till detta, då går det inte! Överanalyserar exakt allt. Vad personen ifråga skulle tänka om mig, om jag skriver fel, att han skulle tycka att jag verkar skum. Gah.. :S

Nirr:

Typ exakt samma för mig. Gillar man någon får man helt enkelt ta modet till sig, även fast det är sjukt jobbigt osv. Man får i alla fall veta om personen gillar en tillbaka

Jag gillar han inte, jag har aldrig snackat med honom, vet bara inte hur man ska få igång något. Ska jag skriva hej på fb? Visst, det är sjukt ytligt, men jag kommer ändå att balla ur och tänka massa dumma saker om mig själv som jag tror han skulle tänka. Liksom 18år och aldrig haft ett seriöst förhållande för att jag är för feg? Jag skäms. [chocked]


   
SvaraCitera

Melliz:

Jag gillar han inte

Ta någon du gillar istället, det brukar bli lättare och man har mer motivation då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Ta någon du gillar istället, det brukar bli lättare och man har mer motivation då.

Men jag gillar ju ingen [bigsmile] Är det töntigt att skriva tja? När randoms skriver så till mig på fb tänker ju ja, vafan vill han då ? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Melliz:

Men jag gillar ju ingen

Vänta tills du hittar någon du gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Vänta tills du hittar någon du gillar.

Men jag är inte bra på känslor. Jag har som inte vågat börja gilla någon. Man kan ju alltid börja gilla någon, han kanske är asball? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tydloigen ska ansiktsboken va lösningen på alla de där problemen


   
SvaraCitera

Melliz:

Men jag är inte bra på känslor. Jag har som inte vågat börja gilla någon. Man kan ju alltid börja gilla någon, han kanske är asball?

Inta jag heller, men man får ta situationen som den kommer dock inga förhastade val som leder åt något håll man ej vill gå.


   
SvaraCitera

OF 5:

tydloigen ska ansiktsboken va lösningen på alla de där problemen

Åh nej, verkligen inte.


   
SvaraCitera

Att börja gilla någon bör väl ske automagiskt. Men om du är en sådan som känner att du måste ha ett förhållande går väl vem som helst bra. Är du kräsen kan du vänta [tard]


   
SvaraCitera

Melliz:

Men jag gillar ju ingen

Alltså vänta. Ta inte bara en random för att han verkar trevlig/snygg eller varför du nu valde killen. Det kommer när det kommer. Vet att det är jobbigt att höra, men det är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Åh nej, verkligen inte.

varför säger typ alla det då


   
SvaraCitera