Aviseringar
Rensa alla

Hur gör man?


Ämnesstartare

Åh stör mig på sånt här. Första stycket tänker man, "oj, något man kan känna igen sig i" och sen kommer all idioti i nästa styckena. Nej man letar inte efter någon att bli ihop med, man hittar någon man gillar och sedan tar man det till nästa steg om man nu vill det. Man ska inte bli ihop med någon för att vara ihop, man ska bli ihop för att man gillar varandra och det känns bra osv.
Visst, finns väl inget som säger att det måste gå till såhär. Men vad får du ut ur ett förhållande som bara finns för att du inte vill vara ensam istället för att du verkligen vill vara med den personen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bambi Turburble:

Visst, finns väl inget som säger att det måste gå till såhär. Men vad får du ut ur ett förhållande som bara finns för att du inte vill vara ensam istället för att du verkligen vill vara med den personen?

Kan man inte själv ta iniativ om man tycker någon ser bra ut och se hur han är som person? Varför måste man vänta till han automatiskt hänger med en så man redan känner personen? Där tycker jag att du är ute och cyklar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tydloigen ska ansiktsboken va lösningen på alla de där problemen

Absolut inte, men kan vara en bra början för att inte gå för hårt fram? [smile]

My dreams are her:

Inta jag heller, men man får ta situationen som den kommer dock inga förhastade val som leder åt något håll man ej vill gå.

Nej, självklart inte. Känns det bra så känns det bra liksom.

Fejlarn:

Att börja gilla någon bör väl ske automagiskt. Men om du är en sådan som känner att du måste ha ett förhållande går väl vem som helst bra. Är du kräsen kan du vänta

Missförstå mig inte. Men hur ska man gilla någon när man inte känner någon på det viset? Varför ska jag sitta och vänta på att prinsen ska knacka på? Jag som tjej kan ju också ta iniativ.

Nirr:

Alltså vänta. Ta inte bara en random för att han verkar trevlig/snygg eller varför du nu valde killen. Det kommer när det kommer. Vet att det är jobbigt att höra, men det är sant.

Men jag vill ju lära känna nytt folk, och om jag skriver med honom så kanske det visar sig vara en jättegullig kille. Varför ska jag sitta och fundera över det istället för agera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melliz:

Kan man inte själv ta iniativ om man tycker någon ser bra ut och se hur han är som person? Varför måste man vänta till han automatiskt hänger med en så man redan känner personen? Där tycker jag att du är ute och cyklar.

Jo, visst kan du ta kontakt med en person för att lära känna den. Men att tänka direkt att du lär känna den endast för att hamna i ett förhållande är onödigt..
Och att bli ihop med någon bara för att vara i ett förhållande är korkat, egentligen det jag ville få sagt. Man ska bli ihop för att man håller av varandra och verkligen vill vara med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bambi Turburble:

Jo, visst kan du ta kontakt med en person för att lära känna den. Men att tänka direkt att du lär känna den endast för att hamna i ett förhållande är onödigt..

Nej, men liksom.. om jag inte har lagt till eller själv blivit tillagd av någon på några dagar och sen lägger jag till han, dvs att det står att jag bara blivit vän med honom, vilket betyder att jag inte samlar vänner utan det har en baktanke. Vad skulle personen ifråga tro om jag typ skrev "TJAA"? Inte precis, ååh hon vill bli min nya vän. 😛
Om man tycker att någon ser bra ut så lägger man ju inte till den för att bli polare, men självklart så börjar man snacka så. Inte så jag tänkt gå pang på och typ, tjaaaaaa, äru sugen???[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melliz:

Vad skulle personen ifråga tro om jag typ skrev "TJAA"?

Att du hälsade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bambi Turburble:

Att du hälsade?

Inte det jag menar.. alltså jag har inte svårt att snacka utan vad skulle han tro om en random brud typ tjaaa? vad ska jag säga om han typ vad vill du då, eller vem är du? Överanalyserar allt, I know. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melliz:

Inte det jag menar.. alltså jag har inte svårt att snacka utan vad skulle han tro om en random brud typ tjaaa? vad ska jag säga om han typ vad vill du då, eller vem är du? Överanalyserar allt, I know. [n]

Men vadå, om han har accepterat din vänförfrågan borde han väl veta vem du är och inte ha något emot dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bambi Turburble:

Men vadå, om han har accepterat din vänförfrågan borde han väl veta vem du är och inte ha något emot dig.

Jag brukar oftast acceptera alla, sen om dom verkar skumma så raderar jag dom.. [rolleyes] Ja, alltså finns är jag fjollig? Jag tänker för mycket..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde du va m3lis 🙁 men du ar säkert snäll ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickler:

Trodde du va m3lis 🙁 men du ar säkert snäll ändå.

Haha nä, det är jag inte[smile] Det hoppas jag! [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det hoppas jag med [smile]. Folk har nämligen försvunnit och vi(jag) behöver fler snälla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melliz:

ara en bra början för att inte gå för hårt fram?

eller så är man bara ärlig med vad man är ute efter från första början så går det betydligt bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

eller så är man bara ärlig med vad man är ute efter från första början så går det betydligt bättre.

Kan du vara lite mer specifik? Hur menar du med att jag bör vara mer ärlig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melliz:

pecifik? Hur menar du med att jag bör vara mer ärlig?

Tycker det känns irriterande med folk som tänker att dem inte ska gå hårt fram, det resulterar snarare i något långdraget som genom förvirring inte leder någon vart. Var rakt på sak bara det skapar minst osäkerhet. Men jag är inte som andra så du bör inte lyssna till ovannämnda.


   
SvaraCitera